نائو؛ روبات جدیدی برای کمک به بیماران

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبر گزاری فرانسه، تا کنون روبات هایی که می توانند آشپزی کنند و نابینایان را راهنمایی کنند طراحی و روانه بازار شده اما این بار مخترعان روباتی طراحی کرده اند که به افراد در زمینه وفق یافتن و ازعهده بیماری برآمدن کمک می کند.Nao در جریان …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبر گزاری فرانسه، تا کنون روبات هایی که می توانند آشپزی کنند و نابینایان را راهنمایی کنند طراحی و روانه بازار شده اما این بار مخترعان روباتی طراحی کرده اند که به افراد در زمینه وفق یافتن و ازعهده بیماری برآمدن کمک می کند.
Nao در جریان برگزاری یکی از بزرگ ترین رخدادهای سالانه و با حضور علاقه مندان فناوری های جدید در اسپانیا به نمایش گذاشته شد.
این روبات در حال ایستاده ۵۸ سانتی متر قد دارد و جسم آن از پلاستیک ساخته شده است.
Nao علاوه بر اینکه امکان تشخیص صدا و صورت را دارد، می تواند کامپیوتر را روشن کند و ایمیل یا روزنامه های آنلاین را بخواند و نیز افرادی را که از بیماری آلزایمر رنج می برند تشخیص داده و متناسب با حالات آنها رفتار می کند.
به گفته رومین داروس از شرکت Aldebaran Robotics که کار طراحی Nao را انجام داده، این روبات یک همراه است که در همان زمان به افراد در انجام کارهای روزانه کمک می کند.
این شرکت برنامه ریزی کرده که فروش این روبات را از سال ۲۰۱۱ با قیمت ۳ هزار تا ۳۵۰۰ یورو آغاز کند.
۱۳۵/۱۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا