نوکیا در آفریقای جنوبی بازار را به سامسونگ واگذار کرد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” سلولارنیوز” ،  سهم شرکت نوکیا از بازار از ۴۶ درصد در ماه ژانویه ( دی – بهمن) به ۳۹ درصد در ماه گذشته میلادی ( خرداد – تیر) رسید. این درحالیست که سهم گوشی های سامسونگ در حال حاضر دربازار یاد شده ۳۳درصد است که …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” سلولارنیوز” ،  سهم شرکت نوکیا از بازار از ۴۶ درصد در ماه ژانویه ( دی – بهمن) به ۳۹ درصد در ماه گذشته میلادی ( خرداد – تیر) رسید. این درحالیست که سهم گوشی های سامسونگ در حال حاضر دربازار یاد شده ۳۳درصد است که نسبت به ۲۰ در ماه ژانویه ،  13 درصد افزایش رانشان می دهد.
گوشی های آیفون به تازگی وارد بازار آفریقای جنوبی شده و تنها ۶ دهم درصد سهم این بازار را از آن خود کرده است.
اصولا چند  عامل و فاکتور موجب متفاوت بودن بازار تلفن همراه آفریقای جنوبی نسبت به بازار مشابه در اروپا و آمریکای شمالی است از جمله عوامل فرهنگی و اجتماعی
در آفریقای جنوبی ۱۱ زبان گوناگون به رسیمت شناخته شده  و بخشی از مردم این کشور به زبانهای اروپایی ، آفریقایی و آسیایی صحبت می کنند.
عوامل یاد شده بعلاوه ضریب نفوذ  بیش از ۱۰۰ درصدی تلفن همراه در این کشور موقعیت ایده آلی را برای دست اندر کاران بازار گوشی های تلفن همراه فراهم کرده است.
درحال حاضر ۵ گوشی تلفن همراه پرفروش از شرکت های مختلف دراین کشور عرضه می شوند که عبارتند از :
۱ – گوشی Samsung SGH E250 با میزان فروش ۱۶/۹ درصد
۲ – گوشی Samsung A110 با میزان فروش ۹۳/۴ درصد
۳ – گوشی Nokia N90 با میزان فروش ۵۴/۴ درصد
۴- گوشی Nokia N70 با میزان فروش ۹۳/۲ درصد
۵ – گوشی سامسونگ Samsung M620 با میزان فروش ۶۰/۲ درصد
بنابراعلام  موسسه mKhoj  ، اگرچه شرکت ” ووداکام” (Vodacom ) از لحاظ تعداد کاربران بزرگترین اپراتور تلفن همراه درآفریقای جنوبی به شمار می آید  ولی از نظر میزان ترافیک سرویس اینترت موبایلی پس از شرکت های ” ام تی ان ” ( MTN )  و ” سل سی” ( Cell C ) درمکان آخر قراردارد.
۱۳۱/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا