دولت الکترونیک لازمه داشتن روستاهای الکترونیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی میررکنی شنبه‌ شب در جمع خبرنگاران تصریح کرد: گران‌ترین کالای قرن ۲۱ اطلاعات است و در سند ۲۰ ساله کشور ما نیز آی. تی به‌ عنوان یکی از محورهای اساسی مشخص شده است.وی فناوری اطلاعات را بدنه و زیرساخت خدمات الکترونیک دانست و گفت: ما سه عصر کلی‌ …

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی میررکنی شنبه‌ شب در جمع خبرنگاران تصریح کرد: گران‌ترین کالای قرن ۲۱ اطلاعات است و در سند ۲۰ ساله کشور ما نیز آی. تی به‌ عنوان یکی از محورهای اساسی مشخص شده است.
وی فناوری اطلاعات را بدنه و زیرساخت خدمات الکترونیک دانست و گفت: ما سه عصر کلی‌ پردازش الکترونیک داده‌ها، عصر سیستم‌های اطلاعاتی مدیریتی و عصر اینترنت داریم که امروز ما در عصر اینترنت قرار گرفته‌ایم که اگر خودمان را با این عصر سازگار نسازیم از دنیا عقب می‌مانیم. میررکنی عنوان کرد: با وجود ظرفیت‌هایی که در زمینه فناوری اطلاعات و الکترونیک در کشور وجود دارد اما سهم ما در جهان بسیار ناچیز است که باید با تلاش به جایگاه واقعی خود در این زمینه در د‌نیا دست یابیم.
وی اذعان داشت: ما امروز برای داشتن ICT روستایی باید در ابتدا به میان روستاییان رفته و تقاضاهای آنها را جمع‌آوری کرده و در راستای این تقاضاها بسترسازی کنیم.
وی افزود: ما بعد از ساخت بسترهای لازم براساس تقاضای روستاییان است که می‌توانیم برای آنها اقدام به ارائه خدمات کنیم.
میررکنی ادامه داد: در این زمینه نیازمند یک راهبرد برای شهروندان برای به وجود آمدن دولت الکترونیک هستیم که در این زمینه تنها نمی‌توان به دولت اکتفا کرد.
وی اظهار داشت: برای به وجود آوردن این فناوری باید بخش خصوصی نیز به کمک دولت آمده و با سرمایه‌گذاری و کارشناسی به عنوان یک حامی نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند.
دبیر کمیته آی.‌تی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: نخستین روستای مجازی روستای قرن‌آباد از توابع گرگان در سال ۸۳ ایجاد شد که هم‌اکنون می‌تواند به عنوان نمونه و الگویی برای سایر روستاها در این حوزه باشد و خدماتی در این روستا راه‌اندازی شده که هنوز در بسیار از شهرهای بزرگ به چشم نمی‌خورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا