بزرگترین کاهش فروش جهانی رایانه به ثبت رسید

 به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از پی سی ورد، براساس گزارش iSuppli فروش جهانی رایانه در سه ماهه اول سال ۲۰۰۹ به ۵/۶۶ میلیون دستگاه رسید که ۱/۸درصد نسبت به ۳/۷۲ میلیون دستگاه به فروش رفته در مدت مشابه در سال ۲۰۰۸ و ۴/۱۴۴ درصد نسبت به ۶/۷۷ میلیون دستگاه به فروش رفته …

 به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از پی سی ورد، براساس گزارش iSuppli فروش جهانی رایانه در سه ماهه اول سال ۲۰۰۹ به ۵/۶۶ میلیون دستگاه رسید که ۱/۸درصد نسبت به ۳/۷۲ میلیون دستگاه به فروش رفته در مدت مشابه در سال ۲۰۰۸ و ۴/۱۴۴ درصد نسبت به ۶/۷۷ میلیون دستگاه به فروش رفته در سه ماهه آخر سال ۲۰۰۸ کاهش داشت.
رایانه‌های رومیزی با ۲۳ درصد کاهش فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بدترین کاهش فروش را تجربه کردند در حالیکه نوت بوک‌ها در مقایسه با مدت مشابه ۱۰ درصد افزایش فروش داشتند.
هیولت پاکارد برای یازدهمین فصل متوالی با سهم بازار ۷/۱۹ درصد، بزرگ‌ترین فروشنده رایانه‌ باقی ماند اما فروشش نسبت به مدت مشابه سال گذشته در ۱۳ میلیون دستگاه ثابت ماند.
فروش دل که دومین سازنده بزرگ رایانه‌ جهان است در مقایسه با ۸/۱۰ میلیون دستگاه در طول سه ماهه نخست سال ۲۰۰۸ به ۸/۸ میلیون دستگاه کاهش یافت و سهم بازار این شرکت را به ۲/۱۳ درصد تنزل داد. ایسر، لنوو و توشیبا با سهم بازار ۱/۱۱درصد، ۷/۶ درصد و ۲/۵ درصد باقی بازار یارانه‌ را در اختیار داشتند.
۱۳۵/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا