تعداد دانشگاههای فعال در طرح آپا افزایش می یابند

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، عباس ظریفکار صبح امروز در کنفرانس حوادث و آسیب‌ پذیری‌های امنیت فضای تبادل اطلاعات با اشاره به مباحث امنیت و حقوق و مقررات حاکم بر حوزه ICT اظهار داشت: روند حرکت مرکز تحقیقات مخابرات در این حوزه روبروز پررنگ تر می شود.وی گفت: اگرچه فعالیت‌های مرکز تحقیقات مخابرات …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، عباس ظریفکار صبح امروز در کنفرانس حوادث و آسیب‌ پذیری‌های امنیت فضای تبادل اطلاعات با اشاره به مباحث امنیت و حقوق و مقررات حاکم بر حوزه ICT اظهار داشت: روند حرکت مرکز تحقیقات مخابرات در این حوزه روبروز پررنگ تر می شود.
وی گفت: اگرچه فعالیت‌های مرکز تحقیقات مخابرات ایران در دو دهه گذشته به تکنولوژی در حوزه فناوری ارتباطات بوده اما امروزه در راستای بهره‌ وری از پتانسیل‌های موجود در کشور وارد پروژه های تحقیقاتی فناوری اطلاعات نیز شده است.
ظریفکار افزود: حدود ۸۰درصد از فعالیت‌های مرکز تحقیقات مخابرات برون سپاری شده و آمار و ارقام نیز گویای افزایش این پروژه های برون سپاری شده است.
وی تصریح کرد: مرکز تحقیقات مخابرات ایران از چهار پژوهشکده اصلی IT و CT، امنیت و مطالعات راهبردی و اقتصادی برای رسیدن به اهداف تعیین شده بهر‌ه می برد و پژوهشکده امنیت آن نیز از چهار زیر مجموعه امنیت شبکه، امنیت سیستم‌ها، جامعه‌ی اطلاعاتی و آزمایشگاه‌های تخصصی تشکیل شده است.
به گفته وی پژوهشکده امنیت که فعالیت‌های طرح آپا، سامانه‌های پالایش، آزمایشگاه‌های تخصصی را برعهده دارد به طور محوری در حوزه‌ های امنیتی فعالیت می‌کند.
این مقام مسئول افزود: نمود عینی فعالیت‌های مرکز در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات، حضور فعال در CERT کشورهای اسلامی و عضویت در مجمع آن است که سبب شده ایران به ‌عنوان یک کشور مطرح در حوزه‌ امنیت فضای تبادل اطلاعات دیده شود.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا