تلفن همراه سالانه ۲۶۰۰ نفر را می کشد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شهروندان آمریکایی با اینکه می دانند استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی خطرناک است اما اغلب آنها هنگام رانندگی از تلفن همراه خود استفاده می کنند.این کاربران در حین رانندگی از دستگاه خود برای ارسال پیام کوتاه یا مکالمه استفاده می کنند.بر اساس …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شهروندان آمریکایی با اینکه می دانند استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی خطرناک است اما اغلب آنها هنگام رانندگی از تلفن همراه خود استفاده می کنند.
این کاربران در حین رانندگی از دستگاه خود برای ارسال پیام کوتاه یا مکالمه استفاده می کنند.
بر اساس این تحقیقات که بر روی ۲ هزار و ۶۸۱ نفر صورت گرفته، ۲ درصد از افرادی که حین رانندگی از موبایل استفاده می کنند این مساله را پذیرفته اند و از هر ۱۰ نفر هشت نفر خطرناک بودن این عمل را تایید کرده اند.
بسیاری از افراد از دستگاه های هندزفری استفاده می کنند و معتقدند که این دستگاه‌ها امنیت آنها را تضمین می کند. اما برخلاف اعتقاد این افراد این دستگاه ها نیز امنیت راننده را تضمین نمی کند و به شدت خطرناک است.
کارشناسان معتقدند که استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی ۶ برابر احتمال تصادف را افزایش می دهد.
این تحقیقات نشان داده که هر سال تصادفات رانندگی که بر اثر استفاده از تلفن همراه صورت می گیرد ۳۳۰ هزار زخمی، ۱۲ هزار آسیب جدی و ۲ هزار و ۶۰۰ کشته بر جای می گذارد.
۱۳۵/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا