تهران تا ۵ سال ديگر جزو ۱۰ كلان شهر الكترونيكي دنيا مي شود

به گزارش خبرنگار سازمان خبري موبنا، محمدباقر قاليباف صبح امروز ” يکشنبه ” در مراسم افتتاحيه دومين كنفرانس شهر الكترونيكي تنها راه دستيابي به پيشرفت و عدالت و تحول در كشور را طي كردن مسير فناوري اطلاعات و ارتباطات عنوان كرد و اظهار داشت: در هزاره سوم نگاه بخش هاي مختلف به مقوله فناوري اطلاعات …

به گزارش خبرنگار سازمان خبري موبنا، محمدباقر قاليباف صبح امروز ” يکشنبه ” در مراسم افتتاحيه دومين كنفرانس شهر الكترونيكي تنها راه دستيابي به پيشرفت و عدالت و تحول در كشور را طي كردن مسير فناوري اطلاعات و ارتباطات عنوان كرد و اظهار داشت: در هزاره سوم نگاه بخش هاي مختلف به مقوله فناوري اطلاعات و ارتباطات بايد تغيير يابد و جز اين راه ديگري در پيش نيست.
وي با اشاره به هزينه دوهزار ميليارد توماني خرج شده در حوزه فعاليت هاي عمراني شهر تهران براي گسترش اتوبانها و بزرگراهها و تقاطع ها خاطرنشان كرد: اين رويكرد به تنهايي نمي تواند بزرگترين چالش پيش روي كلان شهر تهران را كه معضل ترافيك است حل كند.
شهردار تهران با تاكيد بر اينكه رويكرد شهرداري تهران متفاوت از گذشته خواهد بود و اين هزينه را صرف استفاده از ICT خواهد كرد گفت: براي حركت به سمت توسعه نبايد الگوي ۶۰ساله گذشته را پيش بگيريم.
رييس شوراي سياست گذاري كنفرانس شهر الكترونيك با بيان اينكه تنها راه رسيدن به عدالت محوري و كرامت انساني و كارآمدي دين در جامعه متوسل شدن به ICT است خاطرنشان كرد: عقب ماندگي چند دهه اي ايران نسبت به ديگر كشورها با استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات جبران پذير است در صورتي كه از اين پس اهمالي صورت نپذيرد چراكه سرعت رشد توسعه كشورها درحد سال نوري سريع است.
وي با اشاره به گام هاي شهرداري تهران براي تحقق شهرالكترونيكي و شهروند الكترونيكي تصريح كرد: راه اندازي ديتاسنتر شهرداري شبكه اينترانت شهري با ۵۰۰كيلومتر فيبرنوري راه اندازي خدمات الكترونيكي و يكپارچه سازي شهرسازي از جمله اقدامات اين نهاد است.
قاليباف در عين حال به سپردن طرح هاي شهرداري در حوزه فناوري اطلاعات وارتباطات به بخش خصوصي اشاره كرد و گفت: سيستم مكانيزه يكپارچه شهرسازي به بخش خصوصي سپرده شده به نحوي كه هم اكنون بيش از چهارميليون پرونده با ارائه كد و رمز مربوطه براي مردم در شبكه قابل دريافت است.
وي با بيان اينكه هفت هزار طرح الكترونيكي در شهر تهران در حال اجرا است افزود: خدمات مفيدي در حوزه خدمات شهري به صورت الكترونيكي آغاز شده كه تا در پنج سال آينده در حوزه شهرالكترونيكي در رده بندي ده كلان شهر اول دنيا قرار گيريم و بنا داريم اين اقدام را با مشاركت بخش خصوصي و دانشگاهها انجام دهيم.
شهردار تهران  با اشاره به تعديل نيروي انساني در شهرداري كه قرار است از ۴۰هزار نفر به پنج هزار نفر كاهش يابد خاطرنشان كرد : براي رسيدن به شهرالكترونيك تا پنج سال آينده هر سال شاهد پيشرفت ۲۰درصدي خواهيم بود و به طور قطع دهه چهارم انقلاب اسلامي دهه پيشرفت و عدالت خواهد بود.
قاليباف همچنين به حماسه سوم خرداد و آزادي خرمشهر اشاره كرد و با انتقاد از عدم توسعه و پيشرفت اين شهر طي ۲۷ سال گذشته تصريح كرد: بعد از ۲۷سال سرنوشت خرمشهر هماني است كه قبلا بود.
وي با اشاره به حادثه هيروشيما و وضعيت بسيار مطلوب اين شهر پس از بازسازي گفت: مسئولان و دلسوزان كشور ما بايد براي اين سوال پاسخي داشته باشند كه كدام موانع و مشكل سبب شده تا اين شهر كه بزرگترين حادثه تاريخي كشورمان را رقم زده همچنان جنگ زده بماند.
شهردار تهران با اشاره به موانع مديريتي كه سبب شده كه امروز كشور ما در كنار كشورهاي پيشرفته دنيا قرارنگيرد ادامه داد: اينگونه سوء مديريت ها باعث شده كه جوانهاي امروز ما اين احساس را پيدا كردند كه دين در اداره جامعه مشكل ايجاد كرده در حاليكه انقلاب ما نشاني از كارآمدي دين در اداره جامعه بوده است. 
به گزارش موبنا دومين كنفرانس شهر الكترونيكي در مركز همايش هاي برج ميلاد و با همكاري شهرداري تهران نيروي انتظامي و جهاد دانشگاهي به مدت دو روز برگزار مي شود.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا