کاربرد تایل ترموود در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی هر ساختمانی تعیین می¬کند که این فضا یک فضای جذاب و زیبا باشد یا این که نامناسب و نه چندان زیبا دیده شود. با توجه به آن که افراد بیشترین استفاده را از فضای داخلی یک ساختمان دارند بسیار مهم است که طراحی آن جذاب و همه¬پسند باشد تا بتوان از آن انرژی خوبی را دریافت نمود.

به منظور طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان­ها، متریال مختلفی وجود دارد که هر یک دارای ویژگی­های خاص خود هستند. کفپوش ترموود یکی از مصالحی است که این روزها در طراحی داخلی ساختمان­ها بیشترین استفاده را دارد. این کفپوش به واسطه مزایای متعددی که داشته در دکوراسیون داخلی ساختمان­ها کاربردهای مختلفی دارد که در این مطلب به بررسی آن­ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا با کاربرد تایل ترموود در دکوراسیون داخلی آشنا شویم:

۹ کاربرد تایل ترموود در دکوراسیون داخلی

ترموود یک کفپوش چوبی است که معمولاً در تهیه آن از چوب درخت کاج، چوب درخت ون یا زبان گنجشک استفاده می­شود. فرآیند خاص تهیه کفپوش ترموود باعث شده است که این کفپوش چوبی دوام و مقاومت خیلی بالایی داشته باشد و از این رو امکان استفاده از آن در فضاهای مختلف به خوبی فراهم شده است. کفپوش ترموود ضمن استفاده در فضای بیرونی ساختمان­ها، برای طراحی داخلی نیز کاربردهای متعددی دارد که در ادامه به بررسی آن­ها خواهیم پرداخت:

کفپوش ترموود قابل استفاده به عنوان کفپوش چوبی

یکی از کاربردهای رایج کفپوش ترموود، استفاده از آن به جای کفپوش چوبی و پارکت چوبی است. به کمک تایل ترموود می­توان یک کفپوش چوبی بسیار زیبا و مقاوم را برای فضای داخلی یک ساختمان داشت. ساختار طبیعی این پارکت چوبی باعث شده که ایمنی بسیار مناسبی نیز برای خانه­ها ایجاد شود و از این رو سلامت کودکان و بزرگسالان نیز با استفاده از آن در خطر نخواهد بود.

کاربرد تایل ترموود در دکوراسیون داخلی

ایجاد دیواری چوبی با تایل ترموود

تایل­های ترموود همچنین در کنار استفاده به عنوان کفپوش چوبی، این امکان را فراهم نموده تا از آن­ها به عنوان دیوارپوش چوبی نیز استفاده کنید. تایل­های ترموود می­توانند جلوه بسیار زیبایی به محیط داخلی ساختمان ببخشند و رنگ ترموود باعث می­شود ساختمان در عین سادگی بسیار شیک، خاص و مدرن باشد. شما می­توانید به دلخواه دیوار یک قسمت از فضای داخلی ساختمان یا تمامی دیوارها را با تایل ترموود کار کنید. قطعاً از نتیجه کار شگفت زده خواهید شد.

کاربرد تایل ترموود در ساخت سازه­های چوبی

استفاده از تایل­های ترموود بسیار فراتر از یک کفپوش ترموود است و شما می­توانید تایل­های ترموود را در ساخت محصولات چوبی مختلفی استفاده کنید و از زیبایی که وسایل چوبی به خانه یا محل کار شما می­بخشند لذت ببرید. شما این امکان را داشته که به کمک تایل ترموود دست به ساخت کابینت، پارتیشن، میز و صندلی، کتابخانه، شلف، گلدان و… بزنید.

کاربرد تایل ترموود در ایجاد پله­های چوبی

تایل­های ترموود مقاومت بالایی دارند و همانطور که گفتیم امکان استفاده از کفپوش ترموود در هر فضایی وجود دارد. این ویژگی باعث شده است که بتوان راه پله­های معمولی موجود در خانه، فضای اداری یا حتی هتل­ها و تالارهای باشکوه و مجلل را به کمک تایل ترموود، به یک اثر هنری بی نظیر تبدیل کرد. بافت چوبی پله­ها قطعاً می­تواند جلوه بسیار زیبایی به طراحی داخلی ساختمان ببخشد.

کاربرد تایل ترموود به عنوان ترموود استخر

یکی دیگر از بخش­های ساختمان که می­توان به کمک ترموود به آن جلوه بیشتری بخشید فضای استخر و سونا است. مقاومت بالای ترموود استخر در مقابل رطوبت و نفوذ آب باعث شده است که در ساخت فضای سونا و استخر قابل استفاده باشند و دچار پوسیدگی نیز نمی­شوند. مقاومت این تایل­ها در مقابل حرارت باعث شده برای اتاقک سونا نیز کفپوش مناسبی باشند.

کاربرد تایل ترموود در دکوراسیون داخلی

کاربرد کفپوش ترموود به جای کفپوش بالکن

فضای بالکن یکی از بخش­­هایی است که به راحتی می­توان آن را به فضایی دنج و بسیار جذاب برای استفاده از فضای آزاد تبدیل نمود. یکی از جذاب­ترین انواع کفپوش بالکن، کفپوش­هایی از جنس تایل ترموود هستند. این کفپوش­ها را می­توان به صورت سرتاسری استفاده نمود یا این که از ترکیب تایل ترموود با چمن مصنوعی بهترین کفپوش بالکن را خلق کرد.

کاربرد ترموود در طراحی روف گاردن

روف گاردن یکی از فضاهایی است که در ساختمان­ها کمتر به آن پرداخته می­شود. این در حالی است که با کمی رسیدگی این بخش یکی از رویایی­ترین و دلنشین­ترین بخش­های خانه، کافه، هتل­ها، فضاهای کاری و… خواهد شد. با نصب ترموود در روف گاردن می­توان فضایی بسیار جذاب و لاکچری به وجود آورد. کفپوش ترموود به دلیل مقاومت بالا در مقابل نور و حرارت و همچنین رطوبت یکی از بهترین گزینه­ها برای فضای روف گاردن است.

کاربرد تایل ترموود برای سقف

فضای سقف نیز به کمک تایل ترموود رنگ و جلوه دیگری به خود می­گیرد. شما می­توانید با استفاده از تایل ترموود به عنوان پوشش سقف، حسی خوب و گرمایی دلنشین را به فضای داخلی ساختمان تزریق کنید. این پوشش چوبی سقف قطعاً با یک نورپردازی صحیح، زیبایی بسیار بیشتری پیدا می­کند.

کاربرد تایل ترموود در تیغه و چهارچوب پنجره­ها

پنجره­ها نیز یکی از بخش­هایی از فضای داخلی هستند که به کمک تایل­های ترموود رنگ و بوی دیگری به خود خواهند گرفت. قابی از جنس طبیعت می­تواند زیبایی پنجره­ها را دو چندان کند و تاثیر مثبتی در جذابیت فضای خانه یا هر فضای دیگری خواهد داشت.

حرف آخر

در هر ساختمانی، طراحی داخلی حرف اول را می­زند و به کمک یک طراحی ایده­آل می­توان فضایی بسیار جذاب و دلنشین ایجاد نمود. انسان­ها به طور ذاتی عاشق طبیعت هستند و هر المانی که برای آن­ها حس طبیعت را تداعی کند را دوست خواهند داشت. بافت چوبی تایل ترموود می­تواند حسی بسیار دلنشین را با خود به فضای داخلی یک ساختمان به همراه آورد.

از این رو به کمک کفپوش ترموود یا هر المان دیگری که با تایل ترموود قابل تهیه است و در این مطلب به آن­ها پرداختیم می­توان یکی از خاص­ترین فضاهای داخلی را داشت. در این مطلب با هم با ۹ کاربرد تایل ترموود در دکوراسیون داخلی آشنا شدیم که هر یک می­توانند ایده­ای جذاب برای ایجاد تغییری جذاب در فضای داخلی ساختمان موردنظر شما باشند.

تنوع رنگ ترموود و نیز قیمت مناسب آن­ها باعث شده است که به راحتی بتوانید با هر بودجه­ و سلیقه­ای بهترین تایل ترموود را برای فضای موردنظر تهیه نمایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا