های فای اکس؛ ماشین چینی که حتما باید دید حتی مخالفان! (+فیلم و عکس)

در های فای اکس تلاش شده تا خلاقیت های خاصی به نمایش گذاشته شود. این خودرو که مجوز ورود به اروپا را دارد در بخش کابین حقیقتا بیننده را درگیر زیبایی، کیفیت و جزئیات بی شمار خود می کند…

موبنا – اگر بخواهیم فناورانه ترین برند خودرو در کشور چین را نام ببریم احتمالا یکی از گزینه های اصلی HiPhi خواهد بود. همانطور که در مطالب قبلی گروه خودرو عصر ایران نیز اشاره شد؛ استارت آپ Human Horizons در زمینه تولید خودرو فعالیت دارد و ۳ محصول را معرفی کرده که یکی از آنها با نام HiPhi Z electric GT را اینجا معرفی کرده ایم.

HiPhi Z به عنوان یک وسیله نقلیه آینده نگر در کلاس گرند تورر قرار می گیرد و مقامات این استارت آپ چینی به شدت روی ویژگی های فناورانه آن تاکید دارند تا جائیکه ادعا می کنند سواری با HiPhi Z تجربه ای از ۲۰ سال آینده صنعت خودرو را در اختیارتان قرار می دهد!

اما خودرو جذاب تر HiPhi با نام اکس شناسایی می شود که براساس مدل مفهومی شماره ۱ کمپانی چینی مذکور توسعه یافته است. هیومن هوریزونز های فای اکس اولین و بزرگترین خودرو برند های فای محسوب می شود. این خودرو ۵۲۰۰ میلیمتر طول دارد و فقط ۳۰ میلیمتر از مرسدس بنز ئی کیو اس در طول کوچکتر است.

های فای اکس؛ ماشین چینی که حتما باید دید حتی مخالفان! (+فیلم و عکس)

های فای اکس از منظر ابعاد برابر با ۲۰۶۲ میلیمتر در عرض و ۱۶۱۸ متر در ارتفاع توسعه یافته است. وزن خودرو نیز ۲۵۸۰ کیلوگرم است.

درب های فالکن که در حالتی فضایی باز می شوند، جذاب ترین قسمت بدنه های فای اکس را شکل داده است که در فیلم زیر به طور کامل نمایش داده می شود:

 

 

این خودرو که مجوز ورود به بازار اروپا را دارد از ۲ موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۵۹۰ اسب بخار و گشتاور ۸۲۰ نیوتن متر استفاده می کند. با توجه به جانمایی موتورها، سامانه تمام چرخ الکتریکی نیز در وضعیت فعال قرار دارد.

انرژی مورد نیاز پیشرانه از بسته باتری ۹۷ کیلووات ساعت تامین می شود که برد حرکتی ۵۵۰ کیلومتر را در اختیار خودرو قرار می دهد. باتری از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند که طی ۴۵ دقیقه ظرفیت خود را از ۰ به ۸۰ درصد می رساند. با استفاده از شارژر ۶.۶ کیلووات استاندارد AC تکمیل ظرفیت باتری ۹ ساعت زمان می برد.

بیشینه سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت گزارش شده و شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر نیز طی ۳.۹ ثانیه به ثبت رسیده که برای این طراحی و وزن بسیار ایده آل است. البته در صورت استفاده از آپشن صندلی های هواپیمایی برای ردیف عقب این رکورد به ۴ ثانیه افزایش خواهد داشت.

این خودرو نزدیک به ۹۳ هزار دلار قیمت دارد. رینگ های آلومینیومی در اندازه ۲۲ اینچی روی خودرو نصب هستند.

های فای یک نسخه لانگ رنج هم دارد که پیشرانه ضعیف تر، وزن کمتر و برد حرکتی معادل ۶۵۰ کیلومتر دارد.

هیومن هوریزونز های فای اکس

کابین های فای اکس برگ برنده این الکتریکی محسوب می شود. مکانی که از مواد اولیه باکیفیت توسعه یافته و فناورانه ها دلبری خاص خود را دارند. با حضور کنسول میانی شاخصی که در تصویر مشاهده می کنید، فضای کابین به ۲ بخش کاملا مجزا چپ و راست تقسیم شده است. نمایشگرهای دیجیتال اطلاعات کیلومتر پشت فرمان در اندازه ۱۴ اینچی و سرنشین جلو در اندازه ۱۹.۹ اینچی نیز این مرز بندی را بیشتر نمایان می کند. نمایشگر اصلی تنظیمات سیستم سرگرمی روی کنسول میانی تکیه داده که در اندازه ۱۶.۹ اینچی انتخاب شده است. پایه این نمایشگر قابلیت تنظیم زاویه دارد.

های فای اکس؛ ماشین چینی که حتما باید دید حتی مخالفان! (+فیلم و عکس)

برای کابین های فای اکس از سیستم نورپردازی ۱۲۸ رنگ بسیار پیشرفته ای استفاده شده که سرنشین را از حضور در این نمایش نورانی شگفت زده می کند. سیستم صوتی از برند حرفه ای مریدین اودیو با ۱۷ اسپیکر، سیستم هوشمند تهویه و خوشبو کننده هوا، صندلی های ردیق عقب مشابه کلاس لوکس هواپیما با میز اختصاصی، نمایشگر لمسی اچ دی ۸ اینچی ردیف عقب، خنک کننده نوشیدنی و… بخشی از جذابیت های کابین های فای اکس هستند.

های فای اکس؛ ماشین چینی که حتما باید دید حتی مخالفان! (+فیلم و عکس)

های فای اکس؛ ماشین چینی که حتما باید دید حتی مخالفان! (+فیلم و عکس)

کیفیت هوای کابین توسط سیستم هوشمند و جدیدترین فیلترهای بهبود دهنده بطور پیوسته پایش و مدیریت می شود.

در بخش ایمنی نیز این خودرو یک مجموعه کامل محسوب می شود که آخرین امکانات روز مانند: ورود با اثر انگشت و اسکن چشم، کروز کنترل هوشمند، سنسورهای برآورد فاصله، سنسورهای هشدار برخورد، دوربین های محیطی ۳۶۰ درجه، پایداری الکترونیکی، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم پارک هوشمند، برف پاکن های هوشمند و… را می توان مورد اشاره قرار داد.

آلبوم تصاویر های فای اکس

 منبع: عصرایران
دکمه بازگشت به بالا