کشف تاثیر اسفناج و بادام روی مغز

افرادی که غذاهای غنی از منیزیم مانند اسفناج و بادام می‌خورند ممکن است مغز بزرگتر و سالم‌تری داشته باشند.

موبنا – به گزارش اینسایدر، رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگ دار و آجیل ممکن است بهترین راه برای محافظت از پیچیده ترین اندام بدن باشد.

مطالعه اخیر نشان داد افرادی که از رژیم های غذایی سرشار از منیزیم استفاده می کنند، کوچک شدن مغز مرتبط با افزایش سن کمتری دارند. آنها همچنین ضایعات ماده سفید کوچکتری داشتند که نشانه پیری مغز است. این اثرات به ویژه در زنان، (به ویژه زنان یائسه) آشکار بود. این مطالعه که در ۱۰ مارس در مجله اروپایی تغذیه منتشر شد، داده‌های سلامتی حدود ۶هزار شرکت‌کننده ساکن بریتانیا را در سنین ۴۰ تا ۷۳ سال مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

مؤسسه ملی بهداشت به بزرگسالان توصیه می‌کند که روزانه حدود ۳۲۰ تا ۴۳۰ میلی‌گرم منیزیم بخورند، اما شرکت‌کنندگانی که سالم‌ترین مغز را داشتند، بیش از ۵۵۰ میلی‌گرم منیزیم مصرف کردند.

به گفته محققان، افزایش مصرف منیزیم ممکن است به میزان قابل توجهی به سلامت مغز منجر شود، که همچنین انتظار می رود به حفظ بیشتر توانایی شناختی و کاهش خطر یا تاخیر در شروع زوال عقل کمک کند.

اما این مطالعه جدید نشان می دهد که صرف پول برای مکمل های گران قیمت برای تقویت عملکرد مغز ضروری نیست و فقط خوردن اسفناج بیشتر می تواند برای دریافت فواید سلامت جسمی و روانی منیزیم کافی باشد.

منیزیم فواید سلامتی دیگری نیز دارد. دانشمندان اعلام  که منیزیم با جلوگیری از انقباض کلسیم در بدن شما باعث آرامش عضلات و استراحت بهتر می شود.

دانشمندان گفتند افرادی که به منیزیم علاقه دارند بهتر است بیشتر آجیل بخورند تا مکمل. تووار گفت که بدن مواد مغذی موجود در غذا را بهتر از موادی که تولید و در مکمل‌ها قرار داده می‌شود، پردازش می‌کند.

مکمل ها همچنین می توانند باعث اسهال و سایر مشکلات گوارشی شوند و مقادیر بسیار زیاد منیزیم می تواند منجر به کاهش فشار خون، بی حالی، افسردگی و گیجی شود.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا