بالاترین میانگین سرعت اینترنت موبایل به همراه اول اختصاص یافت

همراه اول که این روزها بیش از ۵۳ درصد از بازار ارتباطات همراه را در اختیار دارد، در شاخص‌های کیفیت و سرعت انتقال داده در نسل‌های سوم و چهارم، رتبه برتر را به خود اختصاص داد.

موبنا – به گزارش موبنا، براساس جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – که مربوط به پاییز سال ۱۴۰۱ است – همراه اول در مقایسه با دو اپراتور دیگر یعنی ام.اتی.ان-ایرانسل و رایتل، کیفیت شبکه و سرعت بالاتری در انتقال داده دارد. این موضوع به این معنی است که سرعت و کیفیت اینترنت همراه اپراتور اول، به مراتب بالاتر از دو اپراتور دیگر است.

نکته قابل توجه در گزارش منتشر شده، مربوط به کیفیت و سرعت هر دو نسل سه و چهارم است؛ به‌طوری‌که همراه اول به مراتب سرعت بیشتری در هر دو نسل نسبت به تو اپراتور دیگر یعنی ام.تی.ان-ایرانسل و رایتل دارد.

نباید فراموش کرد که رتبه آخر این گزارش نیز مربوط به رایتل است؛ این در حالی است که رایتل در بدو تاسیس و فعالیت از مجوز انحصاری نسل چهارم بهره‌مند بود، اما هم‌اکنون در هر دو نسل سه و چهار، سرعت کمتری از دو اپراتور دیگر دارد.

لازم به ذکر است همراه اول طی نزدیک به سه دهه فعالیت در صنعت مخابرات کشورمان، با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های فناوری،‌ توانسته پیشگام صنعت ارتباطات کشور باشد.

همین رویکرد اپراتور اول باعث شده تا این شرکت بتواند نخستین اپراتوری باشد که اینترنت پرسرعت همراه را در کشور توسعه دهد و بعدها نیز علی‌رغم ایجاد انحصار اولیه در استفاده از فناوری ۴G، برترین اپراتور موبایلی بود که توانست به سرعت اینترنت پرسرعت ۳G و بعد از آن نسل چهارم(۴G) در دسترس عموم مردم قرار دهد.

با تاکید بر همین استراتژی همراه اول طی دو سال گذشته توانست به‌صورت عملیاتی از شبکه پرسرعت ۵G در کشور رونمایی و مقدمات استفاده از آن را فراهم کند؛ به‌طوری‌که – براساس گزارش‌های منتشر شده – از ۴۶ میلیون پایانه LTE روی شبکه ارتباطات سیار ایران، تعداد ترمینال‌های ۵G روی شبکه همراه اول حدود ۲.۳ میلیون است. این امر نشان می‌دهد همراه اول نخستین اپراتوری است که توانسته به‌طور عملیاتی شرایط استفاده از نسل پنجم ارتباطات همراه را به مشترکان ارائه کند.

در پایان ذکر این نکته نیز ضروری است که همراه اول با استراتژی درستی که طی سال‌های اخیر داشته، موفق شده با ثبت رکورد بیش از ۷۰ میلیون سیمکارت فعال، بزرگترین اپراتور ارتباطی ایران شناخته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا