نیو ئی‌تی۷: خودروی ۵ ستاره چینی! (+فیلم و عکس)

نیو ئی‌تی۷ موفق به کسب پنج ستاره از ستاره ممکن در تست های تصادف و ارزیابی ایمنی یورو انکپ و پنج ستاره گرین انکپ شده است.

موبنا – خودرو ئی‌تی۷ (ET7) سدان الکتریکی پرچمدار برند نیو (NIO) موفق شده است تا در تست های تصادف و ایمنی مرکز یورو انکپ (Euro NCAP) پنج ستاره ایمنی از پنج ستاره ممکن را دریافت کند. نیو ئی‌تی۷ (NIO ET7) برای ایمنی سرنشینان بزرگسال امتیاز ۹۱ درصد، برای ایمنی سرنشینان کودک امتیاز ۸۷ درصد، برای ایمنی کاربران آسیب‌پذیر حاضر در جاده امتیاز ۷۳ درصد و برای ویژگی های ایمنی موجود در خودرو امتیاز ۹۵ درصد را کسب کرده است.

 

 

نیو ئی‌تی۷ موفق شده است تا در ارزیابی گرین انکپ (Green NCAP) نیز پنج ستاره از پنج ستاره ممکن را دریافت کند. گرین انکپ به ارزیابی میزان پاک بودن یک خودرو می پردازد. نیو ئی‌تی۷ برای آلایندگی کم، عملکرد عالی و بهره‌وری انرژی خود امتیازات نزدیک به کامل را دریافت کرده است.

عملکرد موفق نیو ئیتی۷ در ارزیابی یورو انکپ

برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپا (یورو انکپ) یک سازمان معتبر است که به ارزیابی و رده‌بندی ایمنی خودروهای جدید در تست تصادف می پردازد. این سازمان در سال ۱۹۹۷ تاسیس شده و برای تسهیل مقایسه ایمنی خودروها برای مصرف کنندگان و انتخاب ایمن‌ترین گزینه، یک سامانه رده‌بندی پنج ستاره ای را ایجاد کرده است.

نیو تصادف

طراحی ساختاری بدنه افزون بر استفاده از مواد نوآورانه در ساخت آن نقش مهمی در کسب پنج ستاره ایمنی یورو انکپ برای نیو ئی‌تی۷ داشته است. در تست برخورد از جلو با مانع متحرک تغییر شکل دهنده، کابین نیو ئی‌تی۷ پایداری خود را حفظ کرد. محافظت از تمام قسمت های حیاتی راننده و مسافر به طور موثر صورت گرفت. در تست تصادف برخورد از جلو با مانع ثابت نیز نیو ئی‌تی۷ عملکرد موفقی داشت و محافظت عالی برای تمام قسمت های حیاتی آدمک های کودک ۶ و ۱۰ ساله را ارائه کرد.

کیسه هوای میانی خودرو (Far-Side Center Airbag) یکی از هفت کیسه هوای نیو ئی‌تی۷ است که در قالب تجهیزات استاندارد خودرو ارائه می شود. این کیسه هوا از سرنشینان صندلی های جلو خودرو در برابر آسیب دیدگی های ثانویه محافظت می کند.

نیو ئی‌تی۷ به سامانه ها و ویژگی های ایمنی مختلفی مجهز شده است که نقشی کلیدی در کسب پنج ستاره ایمنی یورو انکپ داشته اند. ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص دوچرخه‌سواران، عابران پیاده، و خودروهای دیگر، سامانه تشخیص خستگی راننده، سامانه هشدار خروج از خط، و سامانه کمک به رانندگی بین خطوط برخی از آنها هستند. امتیاز ۹۵ درصد در زمینه ویژگی های ایمنی موجود در خودرو بهترین نتیجه برای خودروهای برند نیو تاکنون بوده است. تشخیص محدودیت سرعت و هشدار به راننده و همچنین توانایی برای اقدام سریع در مواقع اضطراری از دیگر موارد موثر در کسب این امتیاز بوده اند.

تست های تصادف شامل موارد زیر بوده اند:

تست برخورد از جلو با همپوشانی متوسط – ۵۰ درصد از پهنای قسمت جلوی خودرو با یک مانع تغییر شکل دهنده در حال حرکت برخورد می کند که هر دو با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می کنند.

 

تست برخورد از جلو با همپوشانی کامل – قسمت جلوی خودرو که با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است با مانعی ساکن برخورد می کند.

تست برخورد از بغل با مانع متحرک – مانعی تغییر شکل دهنده در حال حرکت با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت با درب قسمت راننده خودرو برخورد می کند.

تست برخورد از بغل با ستون – خودرو روی سطحی متحرک قرار گرفته و با سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت از بغل با یک ستون برخورد می کند.

نیو ئیتی۷ و کسب پنج ستاره گرین انکپ

نیو تصادف

در کنار عملکرد موفق در تست های تصادف و ایمنی، نیو ئی‌تی۷ موفق شده است در جدیدترین آزمایش های گرین انکپ هم امتیاز نزدیک به کامل را برای بهره‌وری انرژی، میزان آلایندگی و مصرف انرژی دریافت کند. برنامه مستقل گرین انکپ توسعه و تولید خودروهای سازگار با محیط زیست، پاک، و کم مصرف را ترویج می کند. نیو ئی‌تی۷ موفق شده است تا پنج ستاره از پنج ستاره ممکن را نیز در این زمینه دریافت کند.

نیو ئی‌تی۷ امتیاز ۱۰ از ۱۰ برای هوای پاک، ۹.۶ از ۱۰ برای گازهای گلخانه ای، و ۹.۴ از ۱۰ برای بهره‌وری انرژی را دریافت کرده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا