زندگی ام را با مواد اسیدی زیر و رو کردم

ایجاد تغییر و تحول در زندگی کار ساده ای نیست اما من توانستم با شروع فعالیت در زمینه تولید مواد اسیدی این کار را انجام دهم و در مدت زمان کوتاهی به ثروتی عظیم دست پیدا کنم، هدف اصلی من از نوشتن این مقاله به اشتراک گزاشتن اطلاعات مفید درباره محصولات موجود در این عرصه با شما عزیزان می باشد.

اسید نیتریک

نتیجه استفاده از کودهای حاوی این ترکیبات و اسید نیتریک، کشاورزی مدرن و اصولی می باشد که منجر به تولید محصولات بیشتر و با کیفیت تر می شود استفاده های دیگری که از نیتریک اسید به عنوان یک اسید معدنی می شود، ساخت مواد منفجره، ترکیبات آلی و ویژه و همچنین پیش سازهای نایلونها می باشد. یکی دیگر از کاربردهای عمده اسید نیتریک فراوری فلزات می باشد که در این مورد برای تبدیل فلزات مختلف به فرمهای اکسید کننده آنها استفاده می شود به طور مثال برای تبدیل فلز مس به نیترات آن از این اسید استفاده می شود.

در صادرات محصولات مختلف مهم ترین نکته رعایت استاندارهای لازم برای گرفتن تاییدیه های مورد نیاز در خصوص فرایند صادرات آنها می باشد که در مورد صادرات اسید نیتریک نیز رعایت این استاندارها ضروری تر است زیرا با یک ماده اسیدی سر و کار داریم که به سرعت نیز تبخیر می شود و اجزای آن در هوا آزاد می شوند بنابراین فرایند بسته بندی و حمل و نقل اصولی آن بسیار حائز اهمیت است.

زندگی ام را با مواد اسیدی زیر و رو کردم

اکسید روی

به طور کلی اکسید روی یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی ZnO است که در حالت خالص به صورت پودری سفید رنگ وجود داشته و منشأ طبیعی آن نیز کانی زنسیت می باشد. این ترکیب در آب محلول بوده و در دنیای تجاری از نوع سنتز شده و مصنوعی آن استفاده می شود. این ماده شیمیایی به عنوان ماده افزودنی در تهیه مواد و محصولات زیادی همچون مکمل های غذایی، سرامیک، شیشه، لاستیک، پلاستیک، مواد آرایشی، رنگ، انواع چسب، روغن و روان کننده ها، رنگدانه های تجاری، باتری، آهنرباهای فریت، بازدارنده های آتش و… مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های جالب و ارزشمند این ترکیب چون شفافیت بالا، محدوده شکاف انرژی وسیع، تحرک بالای الکترون ها و تابندگی نور زیاد به هنگام برانگیختگی الکترون ها موجب شده است تا از این ترکیب در ساخت الکترود نمایشگر ها، ترانزیستور ها و چراغ های LED نیز استفاده شود.

زندگی ام را با مواد اسیدی زیر و رو کردم

اکسید گرافن

اکسید گرافن در واقع همان صفحات دو بعدی گرافنی هستند که روی صفحاتش گروه های اکسیژنی وجود دارد. این ماده بدلیل به هم ریختن ساختار اصلی گرافن و وجود این گروه ها، خواص حرارتی و الکتریکی خوبی مانند گرافن ندارد. ولی بدلیل وجود گروه های اکسیژنی، توانایی برهمکنش بهتری با مواد دارد و می تواند در کاربردهای گوناگون دیگری مورد استفاده قرار گیرد.

معمولا گروه های متصل به گرافن اکساید، گروه های هیدروکسیل و اپوکسید هستند. این گروه ها به گرافن اکسید این امکان را می دهند که با پیوندهای کووالانسی این صفحات را به بسیاری از مواد و بویزه پلیمرها متصل کند. گرافن اکسید نسبت به گرافن از زیست سازگاری بهتری برخوردار است و می تواند در کاربردهای پزشکی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. البته می توان گرافن اکساید را احیا کرد و تا حدی خواص آن را باز گرداند.

زندگی ام را با مواد اسیدی زیر و رو کردم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا