طرفداران آیفون، مشوق اصلی اپل برای افزایش قیمت آیفون ۱۵ پرومکس!!

در بین تمام مدل‌های آیفون ۱۴، ظاهراً گران‌ترین نسخه یعنی آیفون ۱۴ پرو مکس تاکنون در فروش موفق‌ترین بوده، این می‌تواند پیامدهایی برای استراتژی اپل در مورد آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس در سال آینده داشته باشد.

موبنا – آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس نسبت به همتایان ۲۰۲۱ خود ارتقای بسیار کمی دارند، در حالی که آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ پرو مکس ۶.۷ اینچی طراحی جلویی جدیدی با جزیره داینامیک دارند. همچنین باید به تراشه سریعتر A16 Bionic و دوربین اصلی با وضوح بالاتر نیز اشاره کنیم.

ظاهراً تقاضا برای آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس به قدری کم است که اپل ظرفیت تولید را بیشتر به مدل‌های پرو اختصاص داده و به گفته تحلیلگر مشهور اپل Ming-Chi Kuo، نزدیک به ۶۰ درصد از کل افزایش سفارشات مدل‌های پرو برای مدل آیفون ۱۴ پرومکس است.

این نشان می‌دهد که طرفداران آیفون با پرداخت پول بیشتر برای ویژگی‌های نسخه پرو مشکلی ندارند و مینگ چی کو معتقد است که محبوبیت مدل‌های گران‌قیمت می‌تواند اپل را تشویق کند تا تفاوت بیشتری بین آیفون ۱۵ پرومکس سال آینده ایجاد کند.طرفداران آیفون، مشوق اصلی اپل برای افزایش قیمت آیفون 15 پرومکس!!

مارک گورمن از بلومبرگ اخیراً گفته است که انتظار تغییرات بزرگ‌تری در سال آینده با آیفون ۱۵ پرومکس دارد.

برخی منابع اشاره کرده‌اند که تنها آیفون ۱۵ پرومکس (که احتمالا سال بعد با نام اولترا شناخته می‌شود) برای زوم بهتر، دوربین پریسکوپ را به نمایش خواهد گذاشت. اینکه آیا این بدان معناست که آیفون ۱۵ اولترا دارای دوربین چهارگانه خواهد بود یا خیر را زمان مشخص خواهد کرد. برخی شایعه‌های غیرقابل باور نشان می‌دهند که این گوشی می‌تواند دارای دو دوربین جلو، فیلم‌برداری ۸K و افزایش فضای ذخیره‌سازی پایه باشد و ممکن است گران‌تر از آیفون ۱۴ پرو مکس به فروش برسد.

مدل‌های Pro به احتمال زیاد از تراشه A17 استفاده می‌کنند، اما با توجه به اختلاف نظر فعلی بین اپل و TSMC، مشخص نیست که آیا این تراشه ۳ نانومتری خواهد بود یا خیر.

در حال حاضر، تنها تفاوت بین آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو مکس اندازه صفحه نمایش و ظرفیت باتری است. اما با آیفون ۱۵ اولترا شاید تفاوت بسیار بیشتر شود.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا