راهنمای سفری خاطره انگیز به اهواز + شیوه های دسترسی!

برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری متنوع اهواز، سوغات و غذاهای جنوبی بسیار خوشمزه آن ،نحوه دسترسی و کامل‌ترین نکات این سفر با ما در ادامه همراه شوید.

اهواز، مرکز استان خوزستان و یکی از مهمترین شهرهای صنعتی ایران است که مسافران زیادی سالانه برای اهداف تفریحی و کاری به آن سفر می‌کنند. شما می‌توانید در این شهر از جاذبه‌های گردشگری متنوع آن دیدن کنید و از غذاهای جنوبی بسیار خوشمزه آن لذت ببرید. در این میان باید به نحوه دسترسی به اهواز نیز دقت کنید؛ چرا که روش‌های مختلفی برای سفر به آن وجود دارند و هرکدام مزایا و معایب خود را شامل می‌شوند. پس در ادامه با ما برای آشنایی با کامل‌ترین نکات این سفر همراه شوید.

اهواز، توریستی ترین شهر جنوبی!

اهواز یکی از شهرهای بزرگ ایران است که در جنوب کشور و در مرکز استان خوزستان قرار دارد. نماد اهواز را می‌توان پل سفید و رودخانه کارون دانست که از بهترین جاذبه‌های گردشگری این شهر نیز شناخته می‌شوند. این منطقه علاوه‌بر اینکه یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است، از مهمترین آن‌ها نیز نام برده می‌شود؛ چرا که کارخانه‌های زیادی در آن وجود دارند و از لحاظ تولید نفت و گاز بسیار مهم هستند.

در خصوص آب و هوای اهواز نیز همانطور که می‌دانید در اکثر ایام سال گرم بوده و دمای آن در تابستان به اوج خود می‌رسد. پس اگر قصد سفر به خوزستان و بازدید از این شهر محبوب و بزرگ را دارید؛ توصیه می‌کنیم در روزهای خنک سال به آن مراجعه کنید. البته باید به شیوه‌ی رسیدن به مقصد نیز دقت کنید. به عنوان مثال یکی از ارزان‌ترین راه‌های رسیدن به این شهر، خرید بلیط اتوبوس اهواز است. شما با این روش نه تنها هزینه‌ی کمتری نسبت به بلیط هواپیما پرداخت خواهید کرد بلکه در هرجای مسیر که مایل بودید می‌توانید از آن پیاده شوید و از جاهای دیدنی مناطق آن بازدید کنید. در ادامه با شیوه‌های دسترسی به

در اهواز از کجاها دیدن کنیم؟

در این بخش به سراغ پرطرفدارترین و بهترین جاهای دیدنی اهواز می‌رویم که توصیه می‌کنیم هرگز از آن‌ها غافل نشوید:

  • پل طبیعت کیانپارس اهواز
  • آبشار اهواز (پل هفتم علی بن مهزیار)
  • پل غدیر (پل هشتم یا پل کابلی)
  • پل سیاه اهواز
  • کلیسای سورت مسروپ
  • حمام تاریخی نفت سفید هفتکل
  • مرکز نجوم اهواز (رصدخانه ابن هیثم اهوازی)
  • مركز خريد برج
  • مرکز خرید زیتون اهواز
  • گورستان سنگی تپه کوهساران اهواز
  • موزه تاریخ طبیعی اهواز
  • پارک هجرت اهواز در امانیه

پل طبیعت کیانپارس اهواز

بهترین سوغاتی های جنوبی در این شهر!

استان خوزستان و به ویژه شهر اهواز پر از نخلستان است، از این رو خرما و فرآورده‌های آن نظیر قند خرما، قهوه هسته خرما، شیره خرما و… یکی از پر طرفدارترین سوغاتی‌های این شهر محسوب می‌شود. علاوه بر این‌ها انواع ادویه، حلوا ارده و کلوچه‌های سنتی نیز از جمله ره آوردهای اهواز هستند.

آسان ترین شیوه مسافرت به اهواز!

اگر قصد دارید هرچه سریع‌تر به اهواز برسید و نگران ترافیک و دردسرهای سفرهای جاده‌ای نشوید، حتما هواپیما را برای رسیدن به این شهر انتخاب کنید. در خصوص بهترین زمان خرید آن نیز باید بدانید کمبود شدید پوشش گیاهی در اهواز، تا جایی سبب گرمی و خشکی این شهر شده که به آن لقب دومین شهر گرم کشور را داده‌اند. از این رو بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما اهواز و سفر به این شهر همیشه بیدار، اواخر زمستان و اوایل بهار است.

قیمت بلیط هواپیما اهواز تهران

نکته قابل ذکر دیگر این است اگر تحمل گرما و آفتاب سوزان جنوب را ندارید، توصیه می‌کنیم که بلیط خود را برای ساعات پایانی روز تهیه کنید تا هنگام ورود به این شهر دچار گرما زدگی نشوید. از مسیرهای پرتدد در این زمینه نیز می‌توانیم به پرواز اهواز مشهد ، تهران اهواز، اصفهان اهواز و… اشاره کنیم. همچنین خوب است بدانید اگر از پایتخت به اهواز سفر می‌کنید زمان تقریبی حضور شما در پرواز اهواز تهران و بالعکس، کمتر از یک ساعت است و شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، زاگرس، کاسپین، آتا، قشم ایر، ایران ایرتور، آسمان، نفت ایر، ماهان، ساها، پویا ایر، تابان، کیش ایر  و… آن را ارائه می‌دهند.

برای خرید انواع بلیط هواپیما با مبدا یا مقصد اهواز، عبارت رو به رو را در گوگل جستجو کرده و وارد اولین سایت شوید: بلیط هواپیما اهواز قاصدک ۲۴

با این روش هزینه های سفر را کاهش دهید!

سفر با اتوبوس همواره ارزان‌ترین شیوه سفر شناخته می‌شود که مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال با این روش می‌توانید در هرکجای مسیر که اراده کردید پیاده شوید و از شهرهای بین راهی نیز دیدن کنید. در خصوص قیمت بلیط اتوبوس اهواز نیز باید بگوییم شرکت‌های اتوبوسرانی بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند که از بهترین آن‌ها می‌توانیم به شرکت‌های همسفر، ایران پیما، رویال سفر، گیتی پیما و… اشاره کنیم. از آنجایی که هر کدام از این شرکت‌ها دارای ویژگی‌ها و خدمات متفاوتی هستند؛ تعجبی ندارد که هزینه رزرو این بلیط برای شهر اهواز یکسان نباشد. عامل دیگری که بر قیمت بلیط اهواز تاثیرگذار می‌گذارد، مسیر سفر شما و میزان مسافتی است که تا مقصد طی می‌کنید. برای مثال خوب است بدانید اگر از اهواز به تهران بروید هزینه‌ی بیشتری را نسبت به بلیط اتوبوس تهران رشت پرداخت خواهید کرد. علت آن نیز فاصله‌ی بیشتر رشت تا اهواز نسبت به تهران تا اهواز است.

عامل دیگری که در میزان هزینه‌ها موثر هستند؛ نوع اتوبوسی است که بلیط آن را خریداری می‌کنید. معمولا دو نوع اتوبوس برای سفرهای زمینی وجود دارند که یکی معمولی و دیگری اتوبوس‌های وی آی پی است. اگر شما به دنبال خرید از اتوبوس‌های VIP باشید، می‌بایست هزینه‌ی بیشتری را نسبت به اتوبوس‌های معمولی بپردازید. چرا که خدمات رفاهی این اتوبوس‌ها نسبت به نوع معمولی آن بیشتر هستند و سفر لذت‌بخش‌تری را برایتان به ارمغان می‌آورند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید بلیط به عوامل گفته شده دقت کنید.

قطار و تجربه سفری آرام و دلچسب!

با قطار نه تنها از خدمات رفاهی بیشتری نسبت به اتوبوس بهره‌مند می‌شوید بلکه هزینه‌ی چندان زیادی را نیز متقبل نخواهید شد. برای خرید بلیط قطار تهران اهواز یا سایر شهرهای ایران می‌توانید به صورت حضوری به راه آهن‌ها مراجعه کنید که البته این روزها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می‌توانید خرید اینترنتی را انتخاب کنید که به شما امکان انتخاب نوع قطار، کیفیت امکانات، سرویس دهی، مشاهده‌ی قیمت و حتی استرداد بلیط قطار را می‌دهد. ناگفته نماند قطارهای رجا اتوبوسی از جمله قطارهایی هستند که از میان ۱۹ نوع قطار موجود در ناوگان ریلی ایران در مسیر اهواز تردد می‌کنند.

سفر با قطار به اهواز

حال که با روش‌های دسترسی به این شهر آشنا شدیم نوبت به نحوه دریافت بلیط آن‌ها می‌رسد. برای این کار دو شیوه مراجعه حضوری و اینترنتی وجود دارد که امروزه خرید آنلاین بیشتر استفاده می‌شود و خدمات بهتری را ارائه می‌کند. به عنوان مثال توصیه می‌کنیم برای اطلاع از هزینه بلیط هواپیما اهواز، اتوبوس و قطار حتما از سایت قاصدک ۲۴ استفاده کنید که لیست دقیق قیمت‌ها را نمایش می‌دهد. تنها باید بلیط موردنظر خود را از سایت انتخاب کرده و سپس مبدا و مقصد را وارد نمایید. البته رزرو هتل قاصدک۲۴ نیز به شما کمک می‌کند بتوانید محل اقامت مناسبی برای خود پیدا کنید و دیگر نگران پرشدن اتاق‌ها یا نیافتن هتل ارزان در اهواز نباشید. این مجموعه معتبر یکی از کامل‌ترین سامانه‌های آنلاین خدمات سفر است که در آن تمامی امکانات لازم برای یک سفر به یادماندنی ارائه می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا