چطور مبین‌نت به انتخاب اول مشترکان خانگی و اداری تبدیل شد؟

همراه اول که پیشگام صنعت ارتباطات سیار کشورمان است، با سرمایه‌گذاری و حمایت از شرکت ارتباطات مبین‌نت، مقدمات راه‌اندازی یکی از قدرتمندترین بازوهای ارائه خدمات ارتباطی باندپهن بی‌سیم را فراهم کرد.

موبنا –  این شرکت که از سال ۱۳۸۷ تاسیس شده، هم‌اکنون در کنار همراه اول، سرویس‌های متعددی را به مشترکان خانگی، اداری و سازمانی ارائه می‌کند. در ادامه بیشتر با عملکرد و ویژگی‌های این شرکت آشنا می‌شوید.

چطور مبین‌نت به انتخاب اول مشترکان خانگی و اداری تبدیل شد؟

از ارتباطات پهن‌باند بی‌سیم تا اینترنت اشیاء

شرکت ارتباطات مبین‌نت با هدف تبدیل شدن به انتخاب نخست مشتریان خدمات داده، ارتقای روزافزون سطح کیفی خدمات، با محوریت ارائه‌ خدمات ارتباطی باندپهن بی‌سیم در مقیاس کشوری، در آذر ماه سال ۱۳۸۷ تأسیس شد. این شرکت موفق شد در دهم بهمن سال ۱۳۹۵، شبکه بی‌سیم سراسری خود را بر بستر فناوری TD-LTE راه‌اندازی کند. همگام با ارائه اینترنت خانگی، طیف وسیعی از خدمات ارتباطی و اینترنتی سازمانی نیز مبین‌نت را به‌عنوان بزرگترین اپراتور بی‌سیم در حوزه خدمات سازمانی مطرح کرده است. راه‌اندازی یک مرکزداده‌ مجهز این امکان را برای مبین‌نت ایجاد کرد تا بتواند در کنار ارائه‌ اینترنت پرسرعت بی‌سیم ثابت(TD-LTE)، خدمات اینترنت اختصاصی، شبکه‌های گسترده‌ی ارتباطی و اینترنت مدیریت شده، طیف وسیعی از خدمات مرکز داده، نظیر سرورهای مجازی و اختصاصی را نیز ارائه کند. در سال‌های اخیر خدمات مبتنی‌بر اینترنت اشیاء و رایانش ابری نیز به سبد محصولات مبین‌نت افزوده شده و خدمات یکپارچه‌ای را در حوزه‌های خدمات خانگی، اداری و سازمانی ایجاد کرده است. ارائه خدمات ارتباطی به چندین هزار Node سازمانی، خدمات هوشمند و مدیریت‌شده و بسیاری دیگر از راهکارهای ارزش‌افزوده، مبین‌نت را به انتخاب نخست سازمان‌ها، ارگان‌های دولتی و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ کشور تبدیل کرده است.

چطور مبین‌نت به انتخاب اول مشترکان خانگی و اداری تبدیل شد؟

۸۰ درصد سهام مبین‌نت در اختیار همراه اول

همان‌طور که اشاره شد شرکت ارتباطات مبین‌نت در سال ۱۳۸۷ به ثبت رسید و از دو سال بعد با هدف حضور در بازار اینترنت باند پهن بی‌سیم ثابت، فعالیتش را آغاز کرد. این شرکت براساس آخرین گزارش‌های ارائه شده بیش از ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌ ثبت شده دارد و شرکت ارتباطات سیار ایران با مالکیت بیش از ۸۰ درصد از سهام آن، حضور خود را در بازار خدمات ارتباطی مبتنی بر تکنولوژی FWA ثبیت کرده است.

بد نیست بدانید FWA یا Fixed Wireless Access راهکاری است که در حوزه بی‌سیم به ‌صورت ثابت خدمات را به مشتریان انبوه و سازمانی ارائه می‌دهد. یکی از فناوری‌های رایج و قدیمی در خصوص ارائه سرویس بر بستر بی‌سیم انتقال اطلاعات روی رادیوهای نقطه به نقطه و با استفاده از فناوری وای‌فای بود. نظر به اینکه عمدتاً این فناوری روی باند آزاد ۸/۵ و ۲۴ گیگاهرتز کار می‌کند، از این رو افزایش لینک‌ها موجب ایجاد تداخل و همچنین منجر به افزایش تعداد دکل‌ها در سطح شهر می‌شد که عملاً روش مناسبی برای ارائه سرویس به مشترکان انبوه به حساب نیامده و تنها در حوزه سازمانی به‌دلیل کمتر بودن تعداد مشترکان بستر مناسبی برای انتقال اطلاعات محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر فناوری به‌روزتری با نام TD-LTE در حوزه FWA در کشور فعال شده و سرویس‌های متنوعی روی این بستر به مشتریان ارائه می‌شود که با توجه به مزایای بسیار زیاد آن نسبت به روش Point to Point عملاً در خیلی از مواقع جایگزین لینک‌های رادیویی مستقیم شده است.

مبین‌نت نماینده همراه اول در ارائه خدمات سازمانی شد

مزیت‌های رقابتی مبین‌نت

گفتنی است مبین‌نت دارای مجوز خدمات باند پهن بی‌سیم ثابت در سراسر کشور است و توانسته خدمات اینترنت قابت بی‌سیم خود را در ۱۲۰ شهر به حدود ۴۰۰ هزار مشترک ارائه کند. تنوع‌بخش، سفارشی‌سازی و ارائه SLA در محصولات و خدمات سازمانی از اصلی‌ترین مزیت‌های رقابتی مبین‌نت به‌شمار می‌رود که با اتکا به آن برای تکمیل سبد محصولات سازمانی برنامه‌ریزی و اقدام شده است. از اهداف مبین‌نت برای سال مالی ۱۴۰۱ می‌توان به سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه شبکه و استفاده از حداکثری از ظرفیت‌های همراه اول و مخابرات ایران در راستای مشارکت‌های استراژیک و متنوع‌سازی جریان‌های درآمدی اشاره کرد.

چطور مبین‌نت به انتخاب اول مشترکان خانگی و اداری تبدیل شد؟

اقدامات و دستاوردهای متعدد طی یک دهه فعالیت

شرکت ارتباطات مبین‌نت طی‌ سال‌های اخیر دستاوردهای متعددی داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به «کسب اعتبار شرکت‌ دانش‌بنیان تولیدی»، «عاملیت عرضه و پشتیبانی سیمکارت‌های سازمانی همراه اول»، «کسب نشان تقدیر دو ستاره از جایزه ملی مدیریت مالی ایران»، «بهبود شاخص‌های مالی به دلیل افزایش ۵۷ درصدی درآمدها و مدیریت هزینه‌ها، افزایش ۲۳ درصدی تعداد و ۱۵ درصدی درآمد و مدیریت هزینه‌ها»، «افزایش ۲۳ درصدی تعداد و ۱۵ درصدی ARPU مشتریان اینترنت اشتراکی»، «افزایش ۶۰ درصدی درآمد و ۲۰ درصدی ARPU مشتریان سازمانی»، «پیمایش سبد جبران خدمات شرکت‌های حوزه ICT با حضور ۲۵ بازیگر صنعت» و «بهره‌برداری از ساختمان جدید شرکت مبین‌نت و اختصاص ساختمان مستقل بازاریابی و فروش سازمانی» اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا