استراتژی موفق همراه اول در راه‌اندازی شرکت‌های پیشگام

همراه اول که بیشترین تعداد مشترک و بیشترین سطح پوشش فناوری‌های نسل جدید ارتباطی در کشور را دارد، در راستای توسعه‌زیرساخت‌های ارتباطی‌اش‌، یک دهه قبل اقدام به راه‌اندازی «شرکت نقش اول کیفیت» به‌عنوان بازوی اجرایی و فنی شرکت ارتباطات سیار ایران کرد.

موبنا – این شرکت طی سال‌های اخیر نقش حیاتی در توسعه فناوری‌های نوین و بهبود کیفیت خدمات اپراتور اول داشته که در ادامه بیشتر با آن آشنا می‌شوید.

تاسیس و راه‌اندازی شرکت نقش اول کیفیت

شرکت ارتباطات سیار ایران‌(همراه اول) به عنوان اپراتور پیشرو ارائه دهنده خدمات مخابراتی و اینترنتی بر بستر شبکه سراسری تلفن همراه در کشور و منطقه در راستای تحقق اهداف و استراتژی های تبیین شده خود، از سال ۱۳۹۰ تصمیم به ایجاد بستری مناسب جهت اجرای پروژه‌های مخابراتی با حداکثر کیفیت، هزینه‌ها و ریسک‌های به مراتب کمتر نسبت به پروژه‌های مشابه گذشته کرد. به همین منظور شرکت نقش اول کیفیت اقدام به همکاری با همراه اول به عنوان بزرگترین و اصلی‌ترین شریک تجاری خود کرده است.

استراتژی موفق همراه اول در راه‌اندازی شرکت‌های پیشگام

شرکت نقش اول کیفیت، ارائه دهنده خدمات مدیریت شده شبکه‌های مخابراتی سیار و ثابت(توسعه، نگهداری و بهینه‌سازی شبکه) است. این شرکت به‌عنوان بازوی اجرایی و فنی شرکت ارتباطات سیار ایران با هدف بومی‌سازی ارائه خدمات فنی و مهندسی در صنعت ارتباطات کشور در تاریخ ۱۵ بهمن سال ۱۳۹۰ تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر سرمایه ۸۵۰ میلیارد ریالی این شرکت تحت مالکلیت ۱۰۰درصدی شرکت ارتباطات سیار ایران است. ماموریت این شرکت ارائه سرویس‌های مدیریت شده مخابراتی در کلاس جهانی به مشتریان و سهامداران است و در این راستا توانایی مدیریت تمامی فعالیت‌های مرتبط با شبکه‌های مخابراتی در سراسر چرخه عمر آن را داراست.

شرکت نقش اول کیفیت با به‌کارگیری نیروی انسانی کارآمد و با انگیره و ترکیب بهینه نیروی‌های داخلی و با تجربه و جوان در کنار بهره‌مندی از دانش و فناوری روز دنیا، به‌عنوان محرک اصلی ارائه خدمات با کیفیت و بهبود مستمر آن، خلاء شرکت‌های خارجی در دوران تحریم را پر کرده است. فعالیت شرکت نقش اول کیفیت علاوه بر تقویت توان فنی و مهندسی شرکت اصلی، به‌واسطه تمرکز تخصص‌ها و چابکی در فرآیندهای مدیریتی، صرفه‌جویی‌های هزینه‌ای نیز برای شرکت ارتباطات سیار ایران به‌دنبال داشته است. هم‌اکنون پروژه‌های فاز ۸ کشوری، توسعه مراکز داده و مخابراتی، توسعه USO، پایش کشوری، تقویت و تعوبض دکل‌ها از جمله بزرگترین پروژه‌های شرکت هستند.

 

مهمترین اقدامات و دستاوردهای شرکت نقش اول کیفیت

بررسی‌های مبتنی بر گزارش هیات مدیره همراه اول نشان می‌دهد «مدیریت شبکه معادل ۵۷درصد مشترکین، ۵۵درصد ترافیک مکالمه و ۵۹ درصد ترافیک دیتا شبکه همراه اول»و «مدیریت ۱۳۷ پروژه فعال براساس ارجاعات شرکت ارتباطات سیار ایران» در از طریق شرکت نقش اول عملیاتی شده است. همچنین «اشتغال‌زایی برای ۱۳۵۵ نفر نیروی متخصص به‌صورت قرارداد مستقیم و یا قرارداد با پیمانکار»، «صرفه‌جویی‌های ارزی و ریالی در ارائه خدمات طراحی، بهینه‌سازی و نگهداری نسبت به سایر تامین‌کنندگان داخلی و خارجی شرکت ارتباطات سیار ایران»، «۳۶درصد پوشش جغرافیایی معادل ۵۵درصد پوشش جمعیتی کل کشور تحت خدمات بهینه‌سازی نقش اول کیفیت»، «تامین تجهیزات نصب و راه‌اندازی مراکز داده شرکت ارتباطات سایر ایران مشتمل بر ۵۸۶ رک»، نزدیک به ۴.۵ میلیون یورو خلق ارزش از طریق بهبود نرخ تعمیرات در مرکز بومی‌سازی(تعمیر و توزیع قطعات یدکی)» و «موفقیت در مناقصه‌های رادیو تست شرکت رایتل و تامین، نصب و راه‌اندازی تجهیزات فاز سوم مرکز داده شاهین شرکت افرانت» از جمله دیگر دستاوردهای یک دهه فعالیت شرکت نقش اول کیفیت است.

 

سرمایه‌گذاری حساب‌شده با یک نگاه استراتژیک

در پایان ذکر این نکته نیز ضروری است که همراه‌اول با تقویت یک نگاه استراتژیک در سال‌های اخیر توانسته از در کیفیت و کمیت ارائه خدمات سبقت بگیرید. به‌طوری‌که با مروری ساده به وضعیت این اپراتور و مقایسه آن با دو اپراتور دیگر می‌توان دریافت سرمایه‌گذاری‌های اپراتور اول در مسیر درستی انجام شده است.

برای مثال بد نیست به این نکته اشاره کنیم که ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور به ۱۶۶.۶۳ درصد رسیده که همراه اول با بیش از ۷۴ میلیون سیمکارت فعال، بالاترین سهم در واگذاری سیمکارت به متقاضیان و توسعه شبکه ارتباطات سیار را به خود اختصاص داده است. جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که مربوط به سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ است، نشان می‌دهد همراه اول در مقایسه با دو اپراتور ام.تی.ان-ایرانسل و رایتل، بیشترین آمار سیمکارت‌های واگذار شده و فعال را به خود اختصاص داده است. این اپراتور ۷۴ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۶۰۹ سیمکارت فعال در کشور دارد که از این تعداد ۲۱ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۴۱۱ سیمکارت مربوط به‌خطوط دائمی و ۵۳ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۱۹۸ سیمکارت نیز از نوع اعتباری هستند. همین اطلاعات به سادگی نشان می‌دهد همراه اول در سال‌های اخیر با راه‌اندازی‌ شرکت‌های مکمل و سرمایه‌گذاری گسترده در توسعه زیرساخت‌هایش، توانسته مسیر موفقی را در پیش بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا