ایلان ماسک قرارداد خریداری توئیتر را به حالت تعلیق در آورد

بر اساس گزارش نشریه وال استریت ژورنال، آژانس‌های رگولاتوری فدرال سرگرم بررسی جزئیات قرارداد خریداری توئیتر توسط ایلان ماسک هستند و به گفته آنها این میلیاردر در تکمیل فرم کلیدی فرآیند، عملکرد کندی داشته است.

موبنا – گزارش این نشریه نشان می‌دهد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار سرگرم بررسی عدم افشای به موقع خرید سهام توئیتر توسط ایلان ماسک در ماه مارس گذشته است. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که ارسال فرم عمومی مورد نیاز توسط میلیاردر آمریکایی مدت بسیار زیادی زمان برد؛ زیرا وی در حال بازخرید ۹.۲ درصد از سهام توئیتر و تبدیل شدن به بزرگ‌ترین سهام‌دار این شرکت بود.

چنین تاخیری مشخصا به آقای ماسک امکان داد تا بدون هرگونه هشدار به سهام‌داران، تعداد بیش‌تری سهم را خریداری نموده و در نتیجه این فرآیند، مبلغ قابل‌توجهی پول پس‌انداز کند. این موضوع موجب شکایت سهام‌داران توئیتر از ایلان ماسک و آغاز تحقیقات مستقل از سوی کمیسیون تجارت فدرال (FTC) شد.

در نتیجه تحقیقات جدید پیرامون تراکنش‌های مالی آقای ماسک، ارزش سهام توئیتر در مقایسه با اولین رقم پیشنهادی توسط میلیاردر آمریکایی بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است. در پایان معاملات روز پنج‌شنبه ارزش هر سهم توئیتر به ۴۵.۰۸ دلار رسید. این رقم در مقایسه با مبلغ ۵۴.۲۰ دلاری پیشنهاد شده توسط ایلان ماسک طی روز ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت ماه) به میزان قابل‌توجهی کمتر است. این افت ارزش سهام موجب کاهش بیش از ۹ میلیارد دلاری ارزش توئیتر در بازار شده است.

به‌دنبال توقف روند خریداری توئیتر توسط ایلان ماسک، ارزش سهام این شرکت سقوط کرد

یک شرکت سرمایه‌گذاری پیش‌تر به ایلان ماسک توصیه کرده بود تا از این معامله خارج شده و با پرداخت جریمه ۱ میلیارد دلاری بابت نقض قرارداد، یک پیشنهاد جدید و ارزان‌‌تر متناسب با ارزش تجاری فعلی توئیتر را ارائه نماید. اگرچه هیات مدیره توئیتر پیش‌تر این خرید را تائید نموده است؛ اما عملیاتی شدن معامله مذکور احتمالا چندین ماه زمان برده و برای نهایی شدن آن نیز هیچ تضمینی وجود ندارد.

نتایج تحقیقات بایستی مشخص کند که آیا اقدامات ایلان ماسک برای سایر سرمایه‌گذاران تبعات چشمگیری داشته است یا خیر. هنوز مشخص نیست که در صورت مقصر شناخته شدن آقای ماسک از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار، وی با چه مجازاتی مواجه خواهد شد.

ایلان ماسک در اوایل وقت دیروز شخصا اعلام کرد که روند خریداری توئیتر را به حالت تعلیق در آورده است. این موضوع موجب شد تا ارزش سهام توئیتر در معاملات پیش‌گشایش بازار ۲۵ درصد دیگر کاهش پیدا کند. در حال حاضر مدیرعامل تسلا منتظر روشن شدن جزئیات بیش‌تر پیرامون حجم حساب‌های جعلی موجود در این پلتفرم است. به گفته وی تعدادی از اکانت‌ها مشغول انتشار اسپم بوده و کلاهبرداران کمتر از ۵ درصد کاربران دارای درآمد روزانه را تشکیل می‌دهند؛ اما این رقم بایستی به اثبات برسد.

“قرارداد توئیتر به‌طور موقت متوقف شده و اکنون منتظر روشن شدن جزئیات مربوط به حساب‌های کاربری جعلی و اسپم هستیم. این حساب‌ها در واقع کمتر از ۵ درصد کاربران را نمایندگی می‌کنند.” elonmusk@؛ ۱۳ مه ۲۰۲۲

پاراگ آگاروال؛ مدیرعامل توئیتر از تغییر در استخدام‌های جدید و کاهش کلی هزینه‌ها در بحبوحه رکود اقتصادی جهان خبر داد. چنین وضعیت ناپایداری موجب گرایش ایلان ماسک به سمت خریداری رسانه اجتماعی شد. بعلاوه توئیتر ۲ مدیر ارشد خود را به شکل غیرمنتظره‌ای از دست داد. بعلاوه دستورالعمل داخلی به‌دست آمده توسط منابع خبری مرتبط با نشریه بلومبرگ از توقف فرآیند استخدام در توئیتر حکایت دارد. اکنون این شرکت می‌تواند پیشنهادات کاری پیش‌تر ارائه شده را لغو نماید. البته این موضوع در رابطه با موقعیت‌های تجاری حیاتی صدق نمی‌کند. بعلاوه بر اساس برنامه‌ریزی جدید، صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به سفرهای کاری، خدمات مشاوره و بازاریابی نیز الزامی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا