هدیه فرانسه به اوکراین که «پوتین» را شاکی کرده است! (+فیلم و عکس)

به طور خاص برای استقرار سریع طراحی شده است، از این رو، نیروهای نظامی اوکراین نیز قادر خواهند بود با سرعت بیشتری به آتش ارتش روسیه پاسخ داده یا حتی ابتدا نیروهای روسی را هدف قرار دهند.

موبنا – امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، اخیرا طی مصاحبه با روزنامه اوئست فرانس (Ouest-France) به این نکته اشاره داشته است که تجهیزات قابل توجهی برای کمک به اوکراین در مبارزه با ارتش روسیه ارسال شده است.

 

 

موشک های ضد تانک میلان و توپ های جنگی سزار از جمله مواردی هستند که در این کمک تسلیحاتی دیده می شوند. مکرون معتقد است که این مسیر باید ادامه یابد. ارسال این قبیل جنگ افزارها بی تردید چیزی نیست که برای روس ها و شخص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور خوشایند باشد.

ارسال سخت افزار نظامی به اوکراین توسط فلورنس پارلی، وزیر دفاع فرانسه نیز تایید شده است. به گفته پارلی، چندین توپ جنگی سزار همراه با هزاران گلوله به اوکراین تحویل داده شده است.

مکرون بر این موضوع تاکید داشته است که فرانسه باید تا حد امکان به اوکراینی ها کمک کند، بدون این که به یک نیروی متخاصم و آشوبگر تبدیل شود.

توپ سزار چیست؟

سامانه توپخانه سزار یک سلاح خودکششی ۱۵۵ میلیمتری کالیبر ۵۲ است که توسط شرکت نکستر سیستمز (Nexter Systems) در ورسای تولید شده است. این سلاح محصول همکاری با Lohr Industrie of Hangenbieten در فرانسه است و نخستین بار توسط ارتش فرانسه در سال ۲۰۰۳ سفارش داده شد. تا دسامبر ۲۰۰۴، تعداد ۷۲ عراده توپ جنگی سزار برای ارتش فرانسه سفارش داده شد و از آن برای جایگزینی با سامانه های توپخانه هویتزر تی‌آراف۱ قدیمی استفاده شد.

توپ جنگی سزار به صورت رسمی در سال ۲۰۰۶ وارد خط تولید شد.

توپ جنگی سزار به گونه ای طراحی شده تا به طور مستقل عمل کند و دارای کابینی است که به محافظت از خدمه شش نفره آن در برابر آتش سلاح های سبک و ترکش ها کمک می کند.

توپ جنگی سزار به طور خاص برای استقرار سریع طراحی شده است، از این رو، نیروهای نظامی اوکراین نیز قادر خواهند بود با سرعت بیشتری به آتش ارتش روسیه پاسخ داده یا حتی ابتدا نیروهای روسی را هدف قرار دهند زیرا آنها در مناطق شرقی و جنوبی اوکراین به پیشروی خود ادامه می دهند.

سربازان اوکراینی قادر خواهند بود تا با استفاده از توپ های سزار به سمت اهدافی در فاصله بیش از ۲۵ مایل (۴۰ کیلومتر) شلیک کنند.

 منبع: مجله تصویری سلاح

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا