یکی از مهم‌ترین خطوط تولید مرسدس بنز در ترکیه قرار دارد! (+فیلم و عکس)

کارخانه هوشدره از جدیدترین فناوری ها و مواد با کیفیت بالا برای تولید اتوبوس منطبق بر استانداردهای سختگیرانه آلمانی ها استفاده می کند.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – کارخانه تولید اتوبوس هوشدره (Hoşdere) که زیر نظر شرکت مرسدس بنز ترک فعالیت می کند، یکی از مهم‌ترین تاسیسات تولید اتوبوس شرکت دایملر آلمان در جهان محسوب می شود و بیش از ۲۵ سال است که انواع مختلف اتوبوس از خط تولید آن خارج می شوند.

 

 

کارخانه تولید اتوبوس هوشدره در سال ۱۹۹۴ در نزدیکی شهر استانبول احداث شد. مساحت کلی این تاسیسات تولیدی ۳۶۰ هزار متر مربع و زیربنای ساختمان های آن ۱۳۹ هزار متر مربع است.

کارخانه هوشدره دایملر یک مجموعه تولیدی کامل محسوب می شود که از بخش های ساخت بدنه، سالن رنگ، خطوط مونتاژ و مونتاژ نهایی تشکیل شده است. این کارخانه برای ارائه محصولاتی با کیفیت بالا به فناوری های روز دنیا مجهز شده است.

کارخانه هوشدره از جدیدترین فناوری ها و مواد با کیفیت بالا برای تولید اتوبوس منطبق بر استانداردهای سختگیرانه آلمانی ها استفاده می کند. فعالیت های این کارخانه منطبق با استانداردهای صنعت ۴.۰ است و ربات ها در بخش های مختلف مانند جوشکاری و سالن رنگ به کارگران کمک می کنند.

شرکت مرسدس بنز ترک در سال ۱۹۶۷ تاسیس و فعالیت تولیدی خود را در سال ۱۹۶۸ آغاز کرد. این شرکت خیلی زود و در سال ۱۹۷۰ صادرات اتوبوس را آغاز کرد. مرسدس بنز ترک یکی از بزرگ‌ترین سرمایه گذاری های خارجی مستقیم در کشور ترکیه محسوب می شود و شرکت دایملر حدود ۸۸۵ میلیون یورو برای تولید اتوبوس در این مجموعه سرمایه گذاری کرده است.

مرسدس بنز ترک در حال حاضر اتوبوس های بین شهری و شهری مانند تراوگو، اینتورو، توریسمو و کونکتو را در کارخانه هوشدره تولید می کند. حدود ۸۰ درصد از محصولات تولیدی در این کارخانه که از کیفیت بالا مشابه با محصولات تولیدی در آلمان برخوردار هستند، راهی بازار اروپا و خاورمیانه می شوند.

کارخانه تولید اتوبوس هوشدره در سال ۱۹۹۵ موفق به دریافت گواهینامه کیفیت ایزو ۹۰۰۱ شد و به عنوان یکی از دوستدار محیط زیست‌ترین و یکپارچه‌ترین تاسیسات تولید اتوبوس در ترکیه و جهان شناخته می شود. در این مجموعه منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی بکار گرفته شده و میزان مصرف انرژی در بخش های مختلف آن به خوبی مدیریت می شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا