گوشی نوکیا

امروزه کمتر کسی است که با نام نوکیا آشنایی نداشته باشد؛ تقریبا اکثر افراد، این شرکت گوشی­ هوشمند را می­‌شناسند و از آن به عنوان یکی از مشهورترین برندهای تولید و عرضه­‌کننده موبایل یاد می­‌کنند.

به طوریکه در اکثر کشورها می­‌توان افرادی را یافت که کلکسیونر مدل­‌های مختلف گوشی نوکیا هستند. البته این پیشگامی و جسارت شرکت نوکیا به تنهایی نقشی در موفقیت این شرکت نداشته و تفکر سازمانی و بازارسنجی مناسب نیز از دیگر عوامل موثر در موفقیت­‌های نوکیا بوده­اند. موفقیت­‌هایی که امروزه به دلیل سیاست­‌های نادرست مدیران نوکیا کمتر شده و حتی بارها این شرکت تولیدکننده­ی موبایل را تا مرز ورشکستگی پیش برده است.

شرکت نوکیا؛ نام آشنای تاریخ

در میان شرکت­های تولیدکننده موبایل، کمپانی­هایی نیز یافت می­شوند که ابتدا با اهداف دیگری ساخته شده بودند و سپس توسعه و ارتقا پیدا کرده­اند و در نهایت توانسته­اند به حوزه موبایل ورود کنند؛ نوکیا نیز یکی از همین شرکت­ها است. این شرکت در ابتدا برای صنعت کاغذسازی تاسیس و راه­اندازی شد و سپس در سال­های بعد با افزایش شعب و کارمندان، این شرکت به تولید نان مخصوص با نام نان نوکیا روی آورد. در ادامه فردی به نام ادوارد پولون، کمپانی لاستیک­سازی خود را با نام نوکیا افتتاح کرد. چند سال بعد نیز Arvid Wickström با تاسیس بخش تولید و عرضه کابل­های الکترونیکی راه را برای تولید گوشی­های شرکت نوکیا هموار کرد. در نهایت، با تولید تلفن های رادیویی نوکیا در ۱۹۷۹ و عرضه اولین شبکه رومینگ جهانی توسط این شرکت، اولین گوشی نوکیا در سال ۱۹۸۴ تولید و عرضه شد.

دلایل محو شدن گوشی نوکیا از بازار رقابتی موبایل

شرکت نوکیا که تا سال ۲۰۰۷ به عنوان امپراطور بدون رقیب گوشی­های همراه به شمار می­رفت، با ظهور شرکت دیگری به نام اپل و عرضه شدن گوشی­های لمسی تا حد زیادی از بازارهای رقابتی کنار رفت. اما این تمام ماجرا نبود؛ وجود اشتباهات مکرر و تکراری، پافشاری بیش از اندازه بر روی تولیدات اولیه، سیستم عامل قدیمی و عدم بروزرسانی آن از جمله دلایلی هستند که باعث شدند تا اندک اندک این شرکت از سلطنت بر بازار موبایل عزل شده و عملا تا مرز ورشکستگی پیش برود. همچنین با ورود شرکت­های گوناگونی نظیر سامسونگ و شیائومی عملا این شرکت کنار گذاشته شد و دچار رکود و سکون در بازارهای مصرفی خود شد. در ادامه به معرفی برخی از پرفروش­ترین مدل­های گوشی نوکیا خواهیم پرداخت؛ پس با همراه باشید.

پرفروش‌ترین‌های مدل های گوشی نوکیا

  1. گوشی نوکیا ۱۱۰۰

گوشی نوکیا

طراحی و ساختار جذاب و با دوام گوشی نوکیا ۱۱۰۰ باعث شد تا این گوشی همراه در زمان خود بسیار موفق شود و بتواند آمار فروش شگفت­انگیز ۲۵۰ میلیونی را از خود به جای بگذارد. بهره­گیری از صفحه نمایش سیاه و سفید، چراغ قوه و آنتن­دهی مناسب از جمل دلایلی بودند که خریداران را به خرید این گوشی نوکیا ترغیب می­کرد. همچنین قابلیت ارسال و دریافت پیام نیز از مهم­ترین امکانات گوشی نوکیا ۱۱۰۰ است که به نوعی یک انقلاب در حوزه تکنولوژی گوشی­های همراه به حساب می­آید.

  1. گوشی نوکیا ۱۱۱۰

گوشی نوکیا

گوشی نویا ۱۱۱۰ که نسخه پیشرفته­تری از نوکیا ۱۱۰۰ بود با بهره­گیری هرچه تمام­تر از جذابیت­های بصری و زیبایی طراحی توانست در سال ۲۰۰۵ لقب پرفروش­ترین گوشی نوکیا را به دست آورد. در این گوشی علاوه بر ارتقای قابلیت­های مدل­های قبل، اقدام به اقتصادی نمودن قیمت­ها نیز شده بود. به طوریکه توانست سهم بسیار قابل توجهی از بازار گوشی­های نوکیا را به خود اختصاص دهد. همه این عوامل باعث شده است تا از گوشی نوکیا ۱۱۱۰ به عنوان یکی از ماندگارترین گوشی شرکت نوکیا یاد شود.

  1. گوشی نوکیا ۵۲۳۰

گوشی نوکیا

پس از ورود گوشی­های لمسی به بازار گوشی­های همراه، شرکت نوکیا نیز در یک اقدام هوشمندانه سعی کرد تا از این بازار جا نماند. به همین دلیل گوشی نوکیا ۵۲۳۰ با نمایشگر ۳.۲ اینچی را به بازارها عرضه نمود. در این گوشی سعی شده بود تا همانند گوشی­های تولید شرکت اپل، از امکانات شبکه­ای نظیر ۳G نیز استفاده شود. همچنین سیستم عامل معروف و مشهور نوکیا یا همان Symbian در این مدل رونمایی شد و به بازارها آمد. در زمینه سخت­افزاری نیز حافظه ۱۲۸ مگابایتی و دوربین ۲ مگاپیکسلی از نقاط قوتی بودند که نظر برخی از کاربران را به خود جلب نمودند.

درباره همه چی آنلاین

امروزه بیشتر افراد از گوشی­های هوشمند استفاده می­کنند چرا که تمامی نیازهای آنها از جمله مکالمه، عکاسی، گشت و گذار در اینترنت و … را برطرف می­نماید. به همین دلیل، طیف وسیعی از این محصولات توسط شرکت­های معتبری همچون اپل، سامسونگ و شیائومی عرضه می­شوند که انتخاب بهترین مدل با توجه به نوسان قیمت­ها کار دشواری است. بنابراین هنگام خرید گوشی باید دقت کافی را داشته باشید تا بتوانید مدل مدنظرتان را تهیه نمائید. در همین راستا، فروشگاه همه چی آنلاین ایجاد شده تا کاربران بتوانند گوشی­های هوشمند را با بهتر­ین قیمت بازار خریداری نمایند؛ این فروشگاه با تکیه بر تجربه ۱۰ ساله در بازار سنتی، فعالیت خود را از سال ۹۸ در حوزه فروش آنلاین شروع نموده است و این اطمینان خاطر را برای کاربران فراهم کرده که گوشی­های هوشمند را با کمترین قیمت بازار به همراه ارسال سریع ارائه می­کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا