این خودرو یک مبارز واقعی است! (+عکس)

سوبارو در قسمت دماغه نیز یک سامورایی جدی و خشن است! الگوی چراغ های الی جلو با زاویه های تند و تیزی که دارد دقیقا تداعی کننده همین حس هستند.

موبنا؛ مازیار دانیالی –  سوبارو را باید یکی از پیشروترین خودروسازان جهان در معرفی سدان های اسپرت باکیفیت دانست. هم اکنون کمپانی مذکور سدان دبیلو آر اکس مدل ۲۰۲۲ را به طرفداران خود ارائه کرده که در ادامه نگاهی به ویژگی های تریم پریمیوم این ژاپنی جذاب خواهیم داشت.

از منظر طراحی سوبارو تخصص خاصی در ترکیب جزئیات اسپرت با یک سدان ۴ درب خانوادگی دارد! تخصصی که تبدیل به امضای ویژه اش شده و مشابهی ندارد.

یکی از جالب ترین تغییرات WRX به گلیگرهای حجیم و الگوی هندسی آن مربوط می شود که نمای جانبی را در هماهنگی با رکاب، رینگ ها و دیفیوزر کاملا بهبود داده است.

افزونه باله کوسه در انتهای سقف، ورودی هوای روی درپوش موتور و تفاوت سطح ایجاد شده در بخش بالای گلگیر عقب دیگر فاکتورهای اثر گذار در این قسمت از نمای خودرو هستند.

سوبارو در قسمت دماغه نیز یک سامورایی جدی و خشن است! الگوی چراغ های الی جلو با زاویه های تند و تیزی که دارد دقیقا تداعی کننده همین حس هستند. حضور هود اسکوپ استاندارد یا همان ورودی هوا روی درپوش موتور هدیه شیرین طراحان این خودرو به عاشقان خودروهای اسپرت و بطور خاص سری دبلیو آر اکس محسوب می شود.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید؛ دبیلو آر اکس در نمای عقب هم منظره ای بسیار موفق ارائه می کند. چراغ های اصلی که الگو و گرافیک داخلی بسیار جذاب و بی نقصی دارند، همراه با یک بال کم ارتفاع روی درب صندوق و دیفیوزر حرفه ای معجونی دلچسب را پیش روی بیننده قرار می دهند. به این فرمول باید خروجی های اگزوز دوقلو در هر سمت از دیفیوزر را نیز اضافه کنیم تا همه چیز برای به آتش کشیدن جاده آماده باشد!

در کابین یک کپی پیست ساده از لگاسی دیگر محصول سوبارو را داریم که البته کیفیت جزئیات همچنان بالا و اصیل بوده و چاشنی اسپرت نیز بدان افزوده شده است. نمایشگر اصلی ۱۱.۶ اینچی لمسی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی به حالت عمودی در قلب کنسول اصلی جلو قرار گرفته است. دسترسی تنظیمی فیزیکی برای سیستم سرگرمی و سیستم صوتی نیز در طرفین این نمایشگر قرار دارند.

پیشرانه

زیر درپوش موتور، قلب تپنده ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر مجهز به سیستم توربوشارژ قرار دارد که برابر با ۲۷۱ اسب بخار خروجی و ۲۵۸ پوندفوت گشتاور را در اختیار مجموعه قرار می دهد. جعبه دنده ۶ سرعته دستی و سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارند.

خودرو طی ۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد.

سیستم تعلیق عملکردی فوق العاده دارد و کاملا خودرو را در اختیار راننده قرار می دهد.

شاخص مصرف سوخت برای این محصول ۱۵۰۶ کیلوگرمی برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۸.۱ لیتر، در بزرگراه ۱۱ لیتر و در حالت ترکیبی ۹.۳ لیتر است.

قیمت پایه دبلیو آر اکس مدل ۲۰۲۲ برابر با ۳۱ هزار دلار اعلام شده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا