معرفی بهترین گوشی های مخصوص بازی شیائومی

در انتخاب بهترین گوشی های گیمینگ باید عوامل و متغیرهای مختلفی را بررسی کنید؛ از جمله مهم‌ترین این موارد می‌توان به طول عمر باتری، قابلیت‌های نمایشی، پردازنده گرافیکی، صدا، واحد پردازش مرکزی، میزان رم، حافظه داخلی، حافظه جانبی و کنترلرهای قابل اتصال اشاره کرد.

کمپانی شیائومی، یکی از تولیدکنندگان مطرح گوشی های مخصوص بازی شناخته می‌شود. این برند، با عرضه بهترین گوشی های مخصوص گیمینگ، طرفداران بسیاری در میان گیمرها پیدا کرده است. اگر شما هم علاقمند به دنیای بازی هستید، باید در هنگام خرید موبایل به نکات خاصی توجه کنید؛ به­طور مثال، گوشی مورد نظر باید به تراشه و باتری قدرتمند، نمایشگر بزرگ با نرخ نوسازی بالا، سیستم خنک کننده، امکانات نرم­افزاری ویژه و… مجهز باشد. با ما در این مطلب همراه باشید تا گوشی­های مخصوص بازی را که کاملا مناسب و اقتصادی هستند و تمام امکانات مذکور را دارند، به شما معرفی کنیم.

در انتخاب بهترین گوشی های گیمینگ باید عوامل و متغیرهای مختلفی را بررسی کنید؛ از جمله مهم‌ترین این موارد می‌توان به طول عمر باتری، قابلیت‌های نمایشی، پردازنده گرافیکی، صدا، واحد پردازش مرکزی، میزان رم، حافظه داخلی، حافظه جانبی و کنترلرهای قابل اتصال اشاره کرد.   همه‌ی این موارد باید در گوشی های مخصوص Gaming بسیار عالی و مناسب باشند تا بتوانید انواع بازی‌‌ها را با حداقل چالش در گوشی هوشمند خود اجرا کنید و از آن لذت ببرید.

۱.       گوشی پوکو ایکس ۳ پرو

گوشی پوکو ایکس ۳ پرو، یک نسخه پیشرفته‌تر از پوکو ایکس ۳ است. به‌جز تراشه، این دو گوشی در سایر موارد کاملا مشابه با یکدیگر هستند. در لیست قیمت انواع گوشی های پوکو،  این مدل با قیمت ۲۲۹ دلار عرضه می‌شود.

نمایشگر پوکو ایکس ۳ پرو، ۶.۶۷ اینچ است که با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، از ۱۰HDR پشتیبانی می­کند. به علاوه، نرخ روشنایی این نمایشگر ۴۵۰ نیت است و توسط گوریلا گلس ۵۶ محافظت می‌شود.

پوکو ایکس ۳ پرو از نظر نرم­افزاری، از سیستم عامل اندروید ۱۱ و MIUI 12.5 پشتیبانی می‌کند؛  از نظر سخت­افزاری، این گوشی مجهز به تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۰، پردازنده مرکزی ۸ هسته­ای و پردازنده گرافیکی Adreno 640 است که درکنار هم، برای اجرای بازی­ها بسیار خوب عمل می­کنند.

گوشی Poco X3 Pro بدنه و فریم پلاستیکی دارد، اما پلاستیک براقی که برای ساخت این گوشی استفاده شده، باعث شده شباهتی هم به محصولات پرچم‌دار و رده بالای بازار داشته باشد. همچنین وجود نواری تشکیل شده از خطوط مورب روی قاب پشتی و ماژولی که چندین دوربین را داخل خود قرار داده، ظاهر پوکو X3 پرو را کمی متمایزتر از رقبای میان‌رده کرده است. گوشی پوکو ایکس ۳ پرو در اندازه ۹.۴ در ۷۶.۸ در ۱۶۵.۳ میلی‌متر ساخته شده و وزن آن هم به ۲۱۵ گرم می‌رسد. چنین ابعاد و وزنی نشان می‌دهند که با محصولی نسبتا خوش‌دست مواجه هستیم که البته وزن خیلی سبکی ندارد. ساختار محکم و لبه‌های خمیده پنل پشتی حس خوبی را به کاربران منتقل می‌کند باعث می‌شود که کاربران راحت‌تر بتوانند گوشی را به‌دست بگیرند.

معرفی بهترین گوشی های مخصوص بازی شیائومی

۲.       گوشی شیائومی Mi 10t پرو

یکی از بهترین نکات مثبت گوشی شیائومی Mi 10t پرو، وجود تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ در آن است که یکی از بهترین تراشه‌های موجود شناخته می‌شود. به‌علاوه، در ساخت این گوشی از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز استفاده شده که قابلیت نمایش بازی‌های مختلف را با سرعتی بسیار بالا دارد. این نمایشگر، از HDR10+ پشتیبانی می‌کند و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و محافظ گوریلا گلس ۵ دارد.

دوربین عقب این گوشی از سه لنز با کیفیت­های ۱۰۸، ۱۳ و ۵ تشکیل شده و دوربین سلفی آن ۲۰ مگاپیکسلی است. از آنجا که گوشی­های مخصوص بازی نیاز به شارژدهی بالا دارند، در این گوشی از باتری لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده شده است تا خیال گیمرها از این نظر راحت باشد.

شیائومی Mi 10t پرو، مجهز به بلندگوهای استریو بوده و با دو ظرفیت حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ تولید شده است. از نظر نرم افزاری هیچ ایرادی به این گوشی وارد نیست؛ زیرا شیائومی Mi 10t از سیستم عامل اندروید ۱۰ پشتیبانی می‌کند که قابل ارتقا به اندروید ۱۱ است. این گوشی در بخش سخت­افزار هم خوش درخشیده، چراکه در آن از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 650 استفاده شده است. در لیست قیمت امروز گوشی های شیائومی، Mi 10t پرو با قیمت پایه ۴۶۹ دلار عرضه می‌شود.

۳.       گوشی شیائومی Black shark 3

گوشی شیائومی Black shark 3، به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز شده؛ همچنین برای تقویت فاکتورهای پردازشی، در ساخت آن از پردازنده مرکزی هشت هسته­ای و پردازنده گرافیکی Adreno 650 استفاده شده است. اما چیزی که این گوشی را به یک انتخاب مطمئن و عالی تبدیل می­کند، سیستم خنک­کننده آن است. به این صورت که از سیستم خنک کننده مایع نسل چهارم در پردازنده گوشی شیائومی Black shark 3 استفاده شده و به شما این امکان را می­دهد تا بدون نگرانی از گرم شدن دستگاه، برای ساعات طولانی بازی کنید.

نکته دیگر این دستگاه، مربوط به باتری آن است که از نوع لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۷۲۰ میلی آمپر ساعتی طراحی شده و از شارژ سریع ۶۵ وات پشتیبانی می­کند. این شارژر در مدت ۳۸ دقیقه، باتری گوشی را به ۱۰۰% شارژ می‌رساند.

علاوه‌بر موارد مذکور که این گوشی را به یک کنسول بازی تمام عیار تبدیل می‌کند، Black shark 3 مشخصات فنی یک موبایل رضایت­بخش را دارا است. این گوشی ۴۱۴ دلاری، نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰پیکسل، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و روشنایی ۵۰۰ نیت دارد که از HDR10+ پشتیبانی می­کند.

دوربین عقب این گوشی با کیفیت‌های ۶۴، ۱۳ و ۵، و دوربین سلفی آن ۲۰ مگاپیکسل است. برای این گوشی دو ظرفیت حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ در نظر گرفته شده و از سیستم عامل اندروید ۱۰ پشتیبانی می­کند.

معرفی بهترین گوشی های مخصوص بازی شیائومی

۴.       گوشی شیائومی Black shark 4

به گفته طراحان، سری Black shark با هدف نهایی خدمت به جامعه گیمرها تولید و روانه بازار شده است. گوشی Black shark 4، بدون شک یکی از بهترین گوشی­های مخصوص بازی است. در ساخت این گوشی، تراشه هفت نانومتری اسنپدراگون ۸۷۰، سیستم خنک کننده مایع دولایه، پردازنده گرافیکی Adreno 660 و صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی با نرخ نوسازی عالی ۱۴۴ هرتز از نوع Super AMOLED استفاده شده است.

موارد ذکر شده، در کنار هم، این گوشی را به یک انتخاب ممتاز برای اجرای بازی­ها تبدیل می­کند. سایر مشخصات فنی Black shark 4 به شرح زیر است:

  • نرخ روشنایی ۱۳۰۰ نیت، پشتیبانی از HDR10+ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
  • پشتیبانی از اندروید ۱۱ و UI 12.5
  • مجهز به پردازنده مرکزی ۸ هسته­ای و باتری لیتیوم پلیمری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی (همراه با شارژ سریع ۱۲۰ وات که در ۱۷ دقیقه باتری را به شارژ ۱۰۰% می­رساند)
  • دوربین عقب با لنز سه گانه با کیفیت­های ۴۸، ۸ و ۵، و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی
  • دارای حافظه داخلی با دو ظرفیت ۱۲۸ و ۲۵۶گیگابایت

این گوشی با قیمت ۴۱۹ دلار در بازار به فروش می­رسد.

۵.       گوشی شیائومی Mi Note 10

گوشی شیائومی Mi Note 10 با قیمت استثنایی ۱۸۹.۹۹ دلار و در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد. این گوشی نمایشگر ۶.۴۳ اینچی دارد که از نوع Super AMOLED است و با رزولوشون ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ روشنایی حداکثر ۱۱۰۰ نیت، برای گیمرها انتخاب بسیار مناسبی است.

سخت­افزار این گوشی از پردازنده مرکزی هشت هسته­ای، پردازنده گرافیکی Adreno 612 و تراشه اسنپدراگون ۶۷۸ تشکیل شده است.  نرم افزار شیائومی Mi Note 10 از سیستم عامل اندروید ۱۱ و MIUI 12.5 پشتیبانی می­کند.

این گوشی برند پر فروش شیائومی با دو ظرفیت حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل وارد بازار شد. دوربین عقب این گوشی از لنز چهارگانه با کیفیت‌های ۴۸، ۸، ۲ و ۲ تشکیل شده است که عکس­های زیبایی ثبت می­کند.

گوشی‌های شیائومی به دلیل قیمت نسبتا ارزان و قابلیت‌های بسیاری خوبی که در مقایسه با دیگر شرکت‌ها پیش روی مخاطب قرار می‌دهند، از جمله گوشی‌های هوشمندی به حساب می‌آیند که در طول سال‌های گذشته توانسته‌‌اند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کنند. دلیل این اتفاق هم کاملا مشخص است. همه دوست دارند با کمترین هزینه، بهترین امکانات را داشته باشند و گوشی‌های شیائومی این امکان را برای گروه زیادی از افراد فراهم کرده‌اند. خرید گوشی شیائومی در اکثر مواقع یک انتخاب هوشمندانه به حساب می‌آید؛ مخصوصا در شرایطی که نمی‌توان برای در اختیار داشتن گوشی‌های رده بالا پول زیادی هزینه کرد.

دکمه بازگشت به بالا