۵ قدم برای کاهش نقش‌مان در تغییرات اقلیمی

مبارزه با تغییرات اقلیمی نیازمند اقداماتی جسورانه و بزرگ است. اما انتخاب‌های کوچکی که در زندگی روزمره‌مان می‌کنیم هم می‌تواند در کمتر کردن نقش ما به عنوان یک فرد در میزان تولید کربن و گازهای گلخانه‌ای تاثیرگذار باشد.

موبنا – تغییر نوع و میزان استفاده‌مان از فناوری می‌تواند بهترین نقطه برای شروع این مسیر به سمت کاهش هرچه بیشتر تولید گازهای گلخانه‌ای باشد. در ادامه پنج قدم مهم در این مسیر را به شما پیشنهاد داده‌ایم:

 

۱- کاربردهای جدید برای دستگاه‌های قدیمی

وقتی پای کم کردن مصرف انرژی در خانه مطرح باشد، نیاز نیست حتما خانه را از ابتدا طراحی کنیم. یک اقدام ساده می‌تواند این باشد که با استفاده از برنامه «تغییر کاربری گوشی‌های گلکسی در خانه» برای گوشی‌های قدیمی‌تان که در کمد خاک می‌خورند، یک کاربری جدید پیدا کنید.

مثلا با یک بروزرسانی نرم‌افزاری ساده می‌توانید از گوشی‌های قدیمی به عنوان حسگر صوتی برای کارهایی مثل نظارت بر احتمال گریه نوزادتان، صدای حیوان خانگی‌تان یا صدای درب خانه استفاده کنید. در این حالت اگر هرکدام از این موارد اتفاق بیفتد، هشداری برای گوشی شما فرستاده می‌شود تا بتوانید فورا به آن رسیدگی کنید.

۵ قدم برای کاهش نقش‌مان در تغییرات اقلیمی

۲- اتوماسیون خانه با هدف کاهش مصرف انرژی

نیمی از مسئله کاهش مصرف انرژی به مشکل فراموشی کارهایی ساده مثل خاموش کردن چراغ‌های اضافی یا بالا بردن دمای سیستم تهویه خانه در زمانی که در خانه نیستیم برمی‌گردد. خوشبختانه اتوماسیون خانه باعث می‌شود نیازی به یادآوری همه این موارد نباشد. شما صرفا با وصل کردن گوشی گلکسی S21 خود به دستگاه‌های با قابلیت اتصال به SmartThings سامسونگ می‌توانید یک روتین در بیکسبی ایجاد کرده و بصورت خودکار چراغ‌ها را روشن خاموش کرده و میزان مصرف انرژی خود را کنترل کنید. هم برای محیط زیست خوب است و هم برای قبض برق شما!

۵ قدم برای کاهش نقش‌مان در تغییرات اقلیمی

۳- دیرتر خالی شدن شارژ گوشی

هرچه گوشی و دیگر ابزارهای خود را در فواصل دیرتر شارژ کنید، بیشتر در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده‌اید. قابلیت‌های بسیار زیادی هم برای کمک به شما در افزایش عمر شارژ باتری طراحی شده است. در گوشی گلکسی S21 می‌توانید تنظیماتی مانند بهینه‌سازی مصرف انرژی یا Battery Optimization یا Dark Mode را روشن کرده و یا قابلیت‌های پرمصرف را که در تمامی ساعات شبانه روز به آنها نیاز ندارید، مانند Always On Display یا Location، خاموش کنید. در صورت استفاده از حالت Adaptive Power Saving خود گوشی، میزان مصرف انرژی را مطابق با عادات شما تغییر می‌دهد.

۵ قدم برای کاهش نقش‌مان در تغییرات اقلیمی

۴- از اهداف خوب حمایت کنید

حمایت از مبارزه با تغییرات اقلیمی گاهی می‌تواند به سادگی کلیک هر از گاه، روی یک تبلیغ باشد. روی گلکسی S21 شما برنامه‎ای به نام اهداف جهانی یا Global Goals وجود دارد که در همکاری سامسونگ با سازمان ملل ساخته شده است. در این برنامه، اگر شما روی هرکدام از تبلیغات کلیک کنید، درآمد حاصل از آن به یکی از اهداف جهانی تعیین شده شامل اقدام علیه تغییرات اقلیمی و تولید و مصرف مسئولیت‌پذیرانه انرژی، اهدا خواهد شد. اصلا لازم نیست حتی از جای خودتان تکان بخورید، فقط یک انگشت برای زدن روی تبلیغ لازم است.

۵ قدم برای کاهش نقش‌مان در تغییرات اقلیمی

۵- استفاده از محصولات دوستدار محیط زیست

براساس آمارها از میان ۵۰ میلیون تن لوازم‌ الکترونیکی که سالانه دور انداخته می‌شود تنها ۱۷ درصد از آنها بازیافت می‌شوند. باقی زباله‌های الکترونیکی در محل تجمیع پسماندها، دفن یا سوزانده می‌شود. طبق پیش‌بینی کارشناسان تا سال ۲۰۳۰ حجم زباله‌های الکترونیکی به ۷۴ میلیون تن می‌رسد که نیازمند اقدام جدی برای کاهش آن است. یکی از این اقدامات مثبت استفاده از محصولات دوستدار محیط زیست است. سامسونگ به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید لوازم الکترونیکی و دیجیتال محصولات خود را با رویکرد حفظ محیط زیست طراحی و عرضه می‌کند.

از جمله تلویزیون‌های جدید سری ۲۰۲۱ سامسونگ که با بسته‌بندی‌های زیست محیطی عرضه شده است. این راهکار سازگار با محیط زیست می‌تواند تا ۲۰۰ هزار تن در تولید جعبه‌های پسماندی در سال کاهش ایجاد کند. با کم کردن متن و تصاویر روی بسته‌بندی، جوهر نفتی که بصورت سنتی در بسته‌های تلویزیونی استفاده می‌شد، اکنون حذف شده و این مسئله به کاهش بیشتر پسماندها کمک خواهد کرد.

همچنین تلویزیون‌های ۲۰۲۱ سامسونگ مجهز به کنترل از راه دورهای خورشیدی با باتری داخلی هستند که با استفاده از نور داخل خانه یا نور محیط بیرون و یا کابل USB قابل شارژ مجدد است. این مسئله به کاهش پسماند باتری‌های AAA تا حدود ۹۹ میلیون عدد در هفت سال آینده کمک خواهد کرد. سامسونگ به دنبال آن است که بصورت نظام‌مند کل میزان تولید کربن خود در تولید تلویزیون را کاهش دهد. این شرکت همچنین به دنبال کاهش مصرف برق کاربران و استفاده بیشتر از مواد بازیافتی در کل خطوط تلویزیون خود است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا