سامانه پیام ایران تا دهه مبارک فجر به بهره داری می رسد

معاون دولت الکترونیکی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کارتابل الکترونیکی دولت و مردم تحت عنوان “سامانه پیام ایران” تا دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

موبنا – ولی زاده ۱۷ دیماه در نشست کارگروه فناوری و اطلاعات استان افزود: سامانه پیامکی تحت عنوان سامانه پیام ایران و با سر شماره ۴۰۴۰ و کد دستوری #۴* با هدف ساماندهی تبادل اطلاعات میان دستگاه‌های اجرایی و مردم و کاهش کلاهبرداری ها ایجاد می شود.

معاون دولت الکترونیکی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در گذشته سرویسی به نام کارپوشه ملی ایرانیان پیاده شده که یک طرفه بود و وقتی فردی در کار پوشه ثبت‌نام می‌کرد اگر دستگاه‌های اجرایی ابلاغی برای فرد می فرستادند از طریق این کارپوشه برای فرد ارسال می‌شد و این روند یک طرفه بود.

ولی زاده گفت: سامانه‌پیام ایران کارپوشه ای است که عملاً دو طرفه می‌شود و مردم می توانند از طریق این سامانه درخواست خود را به هر دستگاه اجرایی موردنظر بفرستند و جوابش را از همان طریق دریافت کنند.

وی افزود: راه اندازی این پروژه مهم در مراحل پایانی قرار دارد و با تکمیل زنجیره حداکثر تا دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

معاون دولت الکترونیکی گفت: در این سامانه امکان انجام مکاتبات اداری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی با دستگاه‌های اجرایی از طریق اختصاص یک پنل شخصی و ارائه کد رهگیری بابت رصد وضعیت مکاتبات برای افراد فراهم می شود که ضرورت مراجعه حضوری افراد به دبیرخانه دستگاه‌های اجرایی را برطرف می کند.

وی سامانه پیام ایران را گامی موثر در تکمیل خدمات دولت الکترونیک عنوان کرد و مکاتبه با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی کشور را بدون مراجعه حضوری و ارائه پاسخ به آحاد مردم و موسسات حقوقی را در شرایط بحرانی و حساس کنونی گام مهمی در کنترل بیماری کرونا و حفظ شرایط قرنطینه دانست.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا