جگوار و رونمایی از خاص ترین نسخه اف- تایپ R (+عکس)

اکنون پس از گذشت ۶ دهه، جگوار اف-تایپ ویژه ای(با طراحی مشابه ایی-تایپ کلاسیک) را به احترام این محصول افسانه ای خود معرفی کرده که در ادامه نگاهی به آن خواهیم داشت:

موبنا؛ مازیار دانیالی – کمپانی جگوار به تازگی از یک محصول تولید محدود و خاص با نام F-Type Heritage 60 رونمایی کرده است که این خودرو با توجه به کوپه افسانه ای ایی-تایپ شکل گرفته است. جگوار ایی-تایپ در فاصله سال های ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۵در انگلستان روی خط تولید قرار داشت.

مدلی از سری اولین رونمایی ایی-تایپ در دهه ۶۰ میلادی

مدلی از سری اولین رونمایی ایی-تایپ در دهه 60 میلادی

در ۱۵ مارس ۱۹۶۱ و زمان رونمایی از ایی-تایپ؛ انزو فراری مشهور به آن لقب زیباترین خودروی تمام دوران را داد. در سال ۲۰۰۴ نیز لیستی توسط نشریه بین المللی اسپرت کار منتشر شد که جگوار ایی-تایپ را صدر رده بندی برترین خودروهای اسپرت دهه ۶۰ میلادی قرار داده بود. در سال ۲۰۰۸ نیز دیلی تلگراف، ایی-تایپ را در لیست ۱۰۰ خودروی زیبای تمام دوران قرار داد.

اکنون پس از گذشت ۶ دهه، جگوار اف-تایپ ویژه ای(با طراحی مشابه ایی-تایپ کلاسیک) را به احترام این محصول افسانه ای خود معرفی کرده که در ادامه نگاهی به آن خواهیم داشت:

یک قاب و دو خودروی ویژه از یک کمپانی. در قسمت بالای تصویر جگوار اف-تایپ آر نسخه ویژه ۶۰ سالگی و در قسمت پایین تصویر جگوار ایی-تایپ دهه ۶۰ میلادی

یک قاب و دو خودروی ویژه از یک کمپانی. در قسمت بالای تصویر جگوار اف-تایپ آر نسخه ویژه 60 سالگی
و در قسمت پایین تصویر جگوار ایی-تایپ دهه 60 میلادی

از این خودرو تنها ۶۰ دستگاه تولید می شود و امکان سفارش نمونه هارد تاپ کوپه و یا سافت تاپ کانورتیبل نیز وجود دارد.  این محصول در تم خاصی از رنگ سبز ارائه می شود که از دهه ۶۰ تا کنون دیگر روی محصولات این برند مشاهده نشده است.

رینگ های آلومینیومی ۲۰ اینچی، جزئیات کرومی، نشان ویژه در رکاب داخلی درب ها و زیر چراغ اصلی عقب و … در نمای ظاهری جلب نظر می کنند. در قسمت داخلی کابین نیز چرم باکیفیت و قطعات آلومینیومی دلبری های خاص خود را دارند. یک لوگوی مخصوص به تولید محدود این محصول نیز در قسمت بالای نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی قرار گرفته است.

در قسمت پیشرانه نیز از تپنده ۵ لیتری ۸ سیلندر سوپرشارژ با ۵۷۵ اسب بخار خروجی و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر استفاده شده است. خودرو طی ۳.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز برابر با ۲۹۹ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

مجموعه پیشرانه با یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود و سامانه تمام چرخ محرک نیز در حالت استاندارد فعال است.

در شرایطی که قیمت پایه مدل استاندارد اف-تایپ آر برابر با ۱۰۳۲۰۰ دلار است قطعا این نمونه تولید محدود و خاص به مراتب گران تر از این عدد برچسب خواهد خورد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا