معرفی سدان زیبا و قدرتمند کره ای با برچسب قیمت رقابتی! (+تصاویر)

کی۵ تمامی ارزش های اپتمیا مانند تجهیزات خوب، رانندگی راحت و مجموعه ای کامل از امکانات ایمنی را همراه خود دارد. از منظر طراحی نیز که با یک سدان بسیار زیبا و متفاوت روبرو هستیم.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – مدتی قبل و همزمان با انتشار تصاویر مربوط به کیا اپتیما ۲۰۲۱، اینجا به بررسی خودروی مذکور پرداختیم. به تازگی تصاویر مربوط به تست رانندگی این محصول منتشر شده که ظاهرا کیا موتورز تصمیم دارد آنرا با نام کی۵ عرضه کند. در تصاویر ابتدایی نیز نام کی۵ روی این خودرو دیده می شد که در آن زمان اشاره شد فقط برای بازار کره جنوبی تحت عنوان کی۵ عرضه می شود.

به هر ترتیب کی۵ تمامی ارزش های اپتمیا مانند تجهیزات خوب، رانندگی راحت و مجموعه ای کامل از امکانات ایمنی را همراه خود دارد. از منظر طراحی نیز که با یک سدان بسیار زیبا و متفاوت روبرو هستیم.

رینگ های استاندارد ۱۸ اینچی، جزئیات اسپرت بیشتر در تریم جی تی-لاین و معرفی رنگ خاکستری گرگی از جمله جذابیت های محصول جدید کیا است.

کابین و امکانات هوشمند

در  قسمت کابین و در حالت استاندارد، کی۵ با نمایشگر ۸ اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی ارائه می شود اما در حالت آپشن می توان نمونه ۱۰.۳ اینچی را انتخاب کرد. پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، شارژ بی سیم، اینترفیس جدید و اختصاصی سیستم سرگرمی و … از ویژگی های این محصول است.

در بخش ایمنی نیز می توان به مواردی مانند ترمز اضطراری اتوماتیک جلو به عنوان آپشن استاندارد، نوربالای اتوماتیک، نمایش نقاط کور دید راننده به عنوان آپشن استاندارد، هشدار برخورد از جلو و عقب، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی در حالت آپشن و … اشاره کرد.

پیشرانه

کی۵ در حالت پایه با موتور توربوشارژ ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ارائه می شود که میزان خروجی آن برابر با ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور برابر با ۱۹۵ پوندفوت است. این مجموعه با یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده که ظاهرا نقایصی در عملکرد بویژه در سرعت های بالاتر دارد.

آمار مصرف سوخت کی۵ که ۱۴۶۴ کیلوگرم وزن دارد برای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر ۸.۷ لیتر، در بزرگراه ۷.۵ لیتر و در حالت ترکیبی ۷.۶ لیتر محاسبه شده است.

کی۵ با قیمت پایه ۲۳۴۹۰ دلار عرضه می شود که در تریم های گرانتر تا ۳۵ هزار دلار نیز افزایش می یابد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا