ایجاد امکان اطلاع‌رسانی وضعیت ارتباطی آبادی‌های استان قزوین بر روی پیام‌رسان داخلی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، از راه‌اندازی ربات اعلام وضعیت خدمات در حال ارائه و اطلاعات ارتباطی شهرها و روستاهای استان قزوین بر روی یک پیام‌رسان داخلی خبر داد.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، یوسف رضایی نیک مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، با اشاره به راه‌اندازی ربات آبادی‌ها در پیام‌رسان گپ، اظهار کرد: در این سامانه که برای اولین بار در اداره‌ کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین طراحی و راه‌اندازی شده است، وضعیت ارتباطی موجود بیش از ۸۵۰ آبادی استان قزوین قرارگرفته و امکان اضافه کردن اطلاعات همه آبادی‌های کشور نیز وجود دارد.

وی افزود: هم‌اکنون این سامانه شامل اطلاعات جغرافیایی، تقسیمات کشوری، جمعیتی و ارتباطی آبادی‌های استان است و امکان افزودن سایر اطلاعات متناسب با نیاز کاربران نیز وجود دارد. همچنین امکان ایجاد ارتباط تعاملی برای دریافت اطلاعات از کاربران نیز در این سامانه امکان‌پذیر است.

رضایی نیک گفت: کاربران این سامانه می‌توانند علاوه بر دسترسی آسان به موقعیت جغرافیایی آبادی مورد نظر بر روی نقشه آنلاین، از وضعیت تقسیمات کشوری، جمعیت و تعداد خانوار آبادی نیز اطلاع پیدا کنند. همچنین وضعیت سرویس‌های ارتباطی موجود و تعهدات اپراتورها در سطح روستاها از طریق این ربات قابل‌دسترسی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به امکانات متنوع ربات‌های این پیام‌رسان بومی، امکان ایجاد دسترسی امن و مدیریت شده برای کاربران موردنظر به وجود آمده و با استفاده از این راهکار، امکان طراحی سامانه‌های مشابه برای سایر بخش‌ها نیز وجود خواهد داشت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر نقش کاربردی پیام‌ رسان‌ های بومی و لزوم حمایت از توسعه خدمات بر روی این پیام‌ رسان‌ها بیان کرد: راه‌اندازی این سرویس بر روی پیام‌رسان‌های داخلی، منجر به کاهش زمان دسترسی به اطلاعات موردنیاز و در نتیجه تسریع در رسیدگی به شکایات مرتبط با وضعیت ارتباطی در سطح استان‌ها خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا