مرکز آپا دانشگاه اراک به عنوان شاخه استانی مرکز ماهر فعالیت می‌کند

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی با اشاره به فعالیت های مرکز ماهر در استان ها گفت: مرکز آپا دانشگاه اراک به عنوان شاخه استانی مرکز ماهر، فعالیت می کند و بر اساس سلسله مراتب سازمانی، هماهنگی امور خود را با مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان انجام می دهد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، لادن مهدوی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در جلسه شورای پدافند در تشریح وظایف مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (مرکز ماهر) گفت: مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات ایران با تصویب شورای عالی فضای مجازی، وظیفه رسیدگی فوری به حوادث فضای مجازی بر اساس درخواست سازمان ها، ارائه هشدارها، اعلانات، مخاطرات و ضعف های سامانه ها در سطح ملی و انتشار بسته های راهنما برای مقاوم سازی سامانه ها، ارائه کارگاه ها و آموزش‌های امنیت بر اساس فناوری های روز را بر عهده دارد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی افزود: شاخه های استانی این مراکز، مراکز آپای مستقر در دانشگاه های سراسر کشور است.

وی ادامه داد: در این استان، مرکز آپا دانشگاه اراک به عنوان شاخه استانی مرکز ماهر، فعالیت می کند و بر اساس سلسله مراتب سازمانی، هماهنگی امور خود را با مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان انجام می دهد.

مهدوی با اشاره به این که عمده فعالیتهای مرکز آپا فرا استانی و هماهنگ با سازمان فناوری اطلاعات ایران است، گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مقرر شده است مرکز آپای دانشگاه اراک بخشی از فعالیت و ظرفیت خود را به امور استانی اختصاص دهد.

بر اساس این گزارش، برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با باج‌ افزارها ویژه کارکنان در ۱۲ فرمانداری شهرستان‌های استان، برگزاری دوره آموزشی خانواده و فضای مجازی در ۱۰ شهر و روستای استان و همچنین آگاه سازی و اطلاع رسانی از آسیب‌ پذیری های احتمالی تجهیزات رایانه ای به دستگاه های اجرایی سطح استان از جمله اقدامات اخیر اداره کل ارتباطات در حوزه پدافند است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا