بهره‌مند شدن روستاهای شهرستان طارم از اینترنت پرسرعت تا پایان شهریور ۹۸

به منظور بررسی مشکلات شهرستان طارم جلسه شورای اداری با حضور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در فرمانداری طارم برگزار شد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، این جلسه به ریاست فتح اله حقیقی استاندار زنجان و با حضور وحید فرخی مدیر کل ICT استان، مدیران کل دستگاه های اجرایی ،علی وقف چی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه وحید فرخی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان خدمات انجام شده در شهرستان توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: شهرستان طارم دارای ۲۰ مرکز تلفن ثابت کابلی است که ۳۸ روستا و ۲ شهر را تحت پوشش خود قرار می دهد.

وی با بیان اینکه ۴۵ روستای این شهرستان تحت پوشش تلفن ثابت روستایی WLL و ۵ روستا تحت پوشش شرکت نورتل است، افزود: در حال حاضر ۸۱ روستای این شهرستان دارای پوشش همراه اول و ۴۵ روستا نیز تحت پوشش ایرانسل می باشند.

فرخی با مطلوب ارزیابی کردن تعدد دفاتر ICT در شهرستان طارم تصریح کرد : تعداد ۲۷ روستای شهرستان طارم دارای دفتر ICT روستایی فعال هستند، همچنین ۴ دفتر پیشخوان شهری در حال خدمت رسانی به مردم این شهرستان می باشند.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۶ از محل بودجه خدمات اجباری فاوا (USO) تعداد ۵ دستگاه خودپرداز پست بانک در روستاهای گیلانکشه، تشویر، ونیسر، شیت، انذر جدید راه اندازی شده است و همچنین ۶۴ روستای این شهرستان از خدمات پوشش اینترنت پرسرعت بهره مند شدند و ۲۶ روستا نیز در برنامه توسعه سال ۹۸-۹۷ قرار دارد.

فرخی با اشاره به اینکه شهرهای آببر و چورزق و همچنین تعدادی از روستاهای این شهرستان از خدمات ۳G و ۴G اپراتورهای همراه بهره مند هستند، افزود: با اجرای برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات در شهرستان طارم شاهد رشد چشمگیر اینترنت پر سرعت روستایی و خدمات دولت خدمتگزار خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا