۱۴۰ روستای سیستان و بلوچستان به شبکه تلفن همراه مجهز شدند

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا گفت: با انجام رومینگ ایرانسل و همراه اول روی شبکه اپراتورکوه نور (نور تل) از زمستان سال جاری در ۱۴۰ روستای دوره افتاده و مرزی سیستان و بلوچستان امکان استفاده از شبکه تلفن همراه فراهم شد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سیستان وبلوچستان ، نیک محمد بلوچ زهی تصریح کرد: پیش از این در ۱۴۰ روستای دورافتاده و مرزی سیستان و بلوچستان امکان فعالیت سیم کارت های اپراتورهای همراه اول و ایرانسل وجود نداشت اما هم اینک با انجام رومینگ این اپراتور ها روی شبکه نورتل، مشترکین روستایی می توانند با استفاده از این بستر ارتباطی خدمات مورد نیاز خود را به کمک سیم‌کارت‌های ایرانسل و همراه‌اول دریافت کنند.
وی افزود: همچنین به منظور افزایش بهره وری امکانات ارتباطی ایجاد شده در سطح سیستان و بلوچستان و بهبود پوشش جاده ای و روستایی، اپراتورهای ایرانسل و همراه اول اقدام به رومینگ مشترکین یکدیگر در شبکه خود کرده‌اند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: پس از اجرای موفق فاز اول خدمات خرده بانکداری در ۲۱ روستای استان با نصب دستگاه‌های خودپرداز پست‌بانک در دفاتر ICT روستایی، در فاز دوم این طرح نیز ۳۵ روستای دیگر از این خدمات بهره مند شدند.
بلوچ زهی ادامه داد: از ابتدای سال جاری از ۱۰ شهر جدید سیستان و بلوچستان هفت شهر به نسل ۳ و ۴ شبکه تلفن همراه ارتقا یافتند. بگونه‌ای که در حال حاضر از ۴۸شهر استان، ۴۵شهر به خدمات نسل ۳ و ۴ اپراتورها دسترسی دارند و پیگیری راه‌اندازی این خدمات در شهرهای جدید در دست اقدام می‌باشد.
وی به خدمات تلفن ثابت در روستاهای سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: امکان ثبت نام تلفن ثابت در بیش از هزار و ۵۰۰ روستای استان توسط مخابرات ایران فراهم شده است و در حال حاضر عزیزان روستاهای هدف، می‌توانند با مراجعه با سایت مخابرات ایران اقدام به ثبت‌نام سرویس موردنظر نمایند.
بلوچ زهی تصریح کرد: در فاز اول توسعه روستایی با همکاری شرکت های وب در سه هزار روستای سیستان و بلوچستان امکان ثبت نام تلفن ثابت روی بستر LTE فراهم شده است و روستاییان می توانند با شماره گیری ۱۵۶۵ نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا