برگزاری دوره آموزشی آشنایی با تسهیلات حمایتی شرکتهای حوزه ICT در زنجان

با هدف توسعه و تقویت بازار کسب و کار حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات، دوره آموزشی آشنایی با تسهیلات حمایتی شرکتهای حوزه ICT با همکاری مشترک اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان و پارک علم و فناوری استان در پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان این دوره که با حضور فعالان و شرکتهای حوزه ICT برگزار شد حامد سرائی به نمایندگی از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به توضیح انواع و شرایط تسهیلات حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت.

از جمله موضوعات مورد بحث، تاکید بر اهتمام صاحبان کسب و کار در تهیه طرح کسب و کار (Business Plan)، مدل های عملیاتی مرتبط(Business Model) و طرح شکست کار (Work Breakdown Structure: WBS) بود.

وی همچنین در خصوص تسهیلات اشتغال روستایی مبتنی بر سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir و فرصت ها و زمینه های فعالیت حوزه ICT در روستا توضیحاتی ارائه داد.

سرائی عنوان کرد: ICT علاوه بر امکان ورود به مقولات با فناوری بالا، می تواند با شناسایی نقاط ضعف در کسب و کارهای موجود در جامعه به ویژه کسب و کارهای مرتبط با روستا در زمینه های کشاورزی و گیاهان دارویی، دام و طیور، شیلات، بوم گردی و طبیعت گردی راهکارهایی برای بهبود آنها به ویژه در زمینه اصلاح زنجیره تامین ارائه دهد تا به واسطه آن هزینه تمام شده تولید محصول یا ارائه خدمت کاهش یافته و سود آن افزایش یابد و مشتریان بیشتری جذب کند.

وی گفت: با توجه به نیاز برخی صاحبان طرح و شرکتها به جذب مشارکت و سرمایه گذاری خطر پذیر، موضوع سوم معرفی « صندوق پژوهش و فناوری ارزش آفرین اشراق » و وجود فرصت های موجود برای انعقاد قرارداد های VC و مشارکت است.

سرائی « طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی » را به عنوان راهکاری برای حل مشکل شرکتهای حوزه ICT در جذب و به کارگیری نیروی کار ماهر مطرح کرد.

وی افزود: این طرح علاوه بر کمک به شرکتها در آموزش و به کارگیری نیروی کاروز و فارغ از دغدغه های حقوق و بیمه سهم کارفرما و همچنین مزیت استخدام نیروی کارورز با تعهد دولت در پرداخت سهم بیمه کارفرما به مدت دو سال، زمینه لازم برای فارغ التحصیلان دانشگاهی جهت یادگیری تجربه های عملی در محیط کسب و کار و آمادگی برای ورود نیروهای بالفعل به بازار را فراهم می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا