موتور سیکلت ایتالیایی ۲۰۰۰ سی‌سی با توان ۲۰۰ اسب بخار (+عکس)

این محصول «نِمبو ۳۲» نام دارد که بدنه آن به صورت عریان ساخته شده است و همه قطعات موتور سیکلت نمایان است و علاقمندان می‌توانند این موتور سیکلت را با موتور سه سیلندر، با حجم ۲۰۰۰ سی‌سی و با قدرت ۲۰۰ اسب بخار در اختیار بگیرند.

موبنا – یک کمپانی ایتالیایی نوپا پس از معرفی چند محصول اولیه کاملا موفق و کاربردی هم اکنون در تلاش است تا نخستین موتور سیکلت خود را با ظاهر عجیب و منحصر به فرد به تولید انبوه برساند. این محصول «نِمبو ۳۲» نام دارد که بدنه آن به صورت عریان ساخته شده است و همه قطعات موتور سیکلت نمایان است و علاقمندان می‌توانند این موتور سیکلت را با موتور سه سیلندر، با حجم ۲۰۰۰ سی‌سی و با قدرت ۲۰۰ اسب بخار در اختیار بگیرند.

موتور سیکلت ایتالیایی 2000 سی‌سی با توان 200 اسب بخار (+عکس)

اگر از مهندسان گروه نِمبو در مورد طراحی این محصول سوال کنید، این افراد میگویند که برای ساخت این موتور سیکلت از موتورهای مخصوص هواپیماهای اولیه الهام گرفتند که همه قطعات در قسمت مرکزی آنها تمرکز یافته بود و هیچ گونه پوشش بیرونی برای این موتور در نظر گرفته نمی‌شد. این مهندسان می‌گویند که طراحی موتور سیکلت جدید آنها به گونه‌ای صورت گرفته است که با وجود تمرکز همه قطعات بدنه در قسمت مرکزی، سعی شده است جرم ان کاهش یابد و در نهایت موتور سیکلت با وزن کم و کارایی بالا مورد استفاده قرار گیرد. مهندسان ایتالیایی برای محقق کردن این هدف سعی کرده‌اند قعطات را به صورت مهندسی شده در کنار کنار یکدیگر بگذارند و البته طراحی این محصول را به گونه‌ای انجام دهند تا قطعات در کوچک‌ترین حالت ممکن ساخته شوند.

موتور سیکلت ایتالیایی 2000 سی‌سی با توان 200 اسب بخار (+عکس)

شرکت نِمبو می‌گوید مهم‌ترین هدفی که در طراحی و ساخت موتور سیکلت دنبال کرده این بوده است که نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار کاملا متفاوت باشد و البته در نهایت بتواند قدرت بالا و زیبایی لازم را در اختیار کاربران بگذارد.

تصاویری که هم اکنون از این موتور سیکلت منتشر شده است مربوط به نمونه اولیه آن می‌شود. نمونه اولیه این موتور سیکلت با حجم موتور ۱۸۱۴ سی‌سی ساخته شده است و البته شرکت نمبو توضیح داده است که مدل نهایی را با حجم ۲۰۰۰ سی‌سی روانه بازار می‌کند. این موتور می‌تواند توانی معادل ۲۰۰ اسب بخار تولید کند و قدرت گشتاور آن بر اساس تکان‌های ایجاد شده حین حرکت روی زمین ۲۱۰ نیوتون متر معادل ۱۵۸ پوند فوت است. وزن این موتور سیکلت در مجموع ۱۶۰ کیلوگرم اعلام شده است و بنابراین می‌توان گفت قدرت بالای موتور با این وزن کم می‌تواند امکان رانندگی با سرعت بالا را فراهم کند.

موتور سیکلت ایتالیایی 2000 سی‌سی با توان 200 اسب بخار (+عکس)

بدنه موتور سیکلت از جنس فیبرهای کربنی ساخته شده است و مخزن سوخت در قسمت جلو تعبیه شده است که راننده می‌توانند آن را به صورت کاملا به سمت بالا هدایت کند تا به قسمت‌های داخلی دسترسی پیدا کند.

نخستین نمونه اولیه ساخته شده توسط گروه نمبو در سال ۲۰۱۱ میلادی معرفی شد و سپس این کمپانی ایتالیایی روی سایت اینترنتی خود در سال ۲۰۱۴ میلادی اعلام کرد که در حال ساخت دوچرخه برقی است. در این میان «دانیل ساباتینی» و گروهش از مدتی قبل اعلام کردند در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی مدل نهایی موتور سیکلت خود را معرفی خواهند کرد.

مدل اولیه این موتور سیکلت با قیمت ۵۰۰۰ یورو معادل ۵۷۰۰ دلار ساخته شده است و هنوز به درستی مشخص نیست مدل نهایی آن با چه قیمتی وارد بازار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا