بو و دمای هوا به دنیای واقعیت مجازی اضافه شد! (+فیلم و عکس)

در سیستم داخلی این ماسک از میکرو سیستم‌های حرارتی استفاده شده است که هم چنین میکرو کولرهای خنک‌ کننده هم در آن به کار رفته است تا متناسب با شرایط واقعیت مجازی که در آن قرار می‌گیرید، قابلیت‌های واقعی بیشتر در اختیار داشته باشید.

موبنا – در عرصه فناوری حس بویایی کمتر مورد توجه قرار گرفته است و شرکت‌های سازنده گجت و انواع دستگاه‌های الکترونیکی در محصولات جدید خود توجهی به این حس در بدن انسان نداشته‌اند. با این وجود باید توجه داشت که حس بویایی در تشخیص دنیای پیرامون نقش بسیار مهمی برعهده دارد و می‌بایست توجه بیشتری به آن داشته باشیم. هم اکنون این حس برای توسعه هرچه بیشتر دنیای واقعیت مجازی مورد استفاده قرار گرفته است و کارشناسان موفق به ساخت یک هدست هوشمند به نام «فیل‌ریِل وی‌آر ماسک» شده‌اند که نه تنها قادر است عطرهای خاص را به مشام شما برساند، بلکه می‌تواند باران، حرارت و باد را در مقابل صورت شما شبیه‌سازی کند.

بو و دمای هوا به دنیای واقعیت مجازی اضافه شد! (+فیلم و عکس)

ماسک فیل‌ریِل با بسیاری از هدست‌های واقعیت مجازی که این روزها در سراسر جهان فروخته می‌شوند سازگار است که از جمله آنها می‌توان به آکیولس ریفت فیسبوک، گو گوگل، گییر وی‌آر سامسونگ، اچ‌تی‌سی وایو، و پلی‌استیشن وی‌آر سونی اشاره کرد. این ماسک هوشمند از طریق پایه‌های مغناطیسی به قسمت پایین هدست‌های واقعیت مجازی متصل می‌شود و سپس به کمک فناوری ارتباطی بلوتوث به صورت دیجیتالی ارتباط اصلی را برقرار می‌کند.

 

 

زمانی که کاربران را با این ماسک هوشمند مشاهده می‌کنید تصور می‌کنید از یک هدست واقعیت مجازی استفاده کرده‌اند و با این وجود ماسک فیل‌ریل به گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت‌ها و امکانات جدیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد و در مجموع هدستی شبیه به کلاه‌های بازیگران جنگ ستارگان را در اختیارتان می‌گذارد.

بو و دمای هوا به دنیای واقعیت مجازی اضافه شد! (+فیلم و عکس)

نکته مهم که در مورد این ماسک هوشمند وجود دارد این است که به کمک آن می‌توانید بوها را هم در دنیای مجازی تشخیص دهید. در این ماسک ۹ کپسول عطری جاگذاری شده است که هر کدام از آنها پس از باز شدن می‌توانند بو را به مشام شما برسانند و شما هر صحنه‌ای را که مشاهده می‌کنید، بوی آن را هم تشخیص دهید. تیم تحقیقاتی سازنده این ماسک هوشمند اعلام کرد که این ماسک از ترکیب عطرهای ذخیره شده در ۹ کپسول مذکور در مجموع می‌تواند ۲۵۵ بوی مختلف را به شما انتقال دهد و شرکت «باگدان زوبچنکو» از بزرگترین طراحان و تولیدکنندگان عطر در این زمینه همکاری کرده است. محدوده بوهای تعریف شده برای این ماسک هوشمند بسیار متنوع است و از قهوه گرفته تا اسطوخودوس و حتی بوهای عجیب‌تر شبیه به سوزاندن لاستیک یا باروت را هم می‌توانید در آن استشمام کنید.

بو و دمای هوا به دنیای واقعیت مجازی اضافه شد! (+فیلم و عکس)

البته توجه داشته باشید که این مسئله فقط به استشمام بو محدود نمی‌شود. فیل‌ریِل به عنوان یک ماسک مجهز به چند حسگر مختلف است و می‌تواند قابلیت‌های دیگر را هم در اختیار شما بگیرد. در سیستم داخلی این ماسک از میکرو سیستم‌های حرارتی استفاده شده است که هم چنین میکرو کولرهای خنک‌ کننده هم در آن به کار رفته است تا متناسب با شرایط واقعیت مجازی که در آن قرار می‌گیرید، قابلیت‌های واقعی بیشتر در اختیار داشته باشید. زمانی که لازم باشد این ماسک هوشمند می‌تواند باد گرم یا باد خنک را در مقابل صورت شما به وزش درمی آورد تا تصور کنید در یک بیابان یا در قله کوه ایستاده‌اید. همچنین یک مجموعه یونیزاسیون در این ماسک هوشمند جاسازی شده است که تغییرات آب و هوایی متناسب با محیط واقعیت مجازی را روی گونه‌های شما پدیدار می‌کند و البته موتورهای لرزان هوشمند هم داخل این ماسک وجود دارد.

بو و دمای هوا به دنیای واقعیت مجازی اضافه شد! (+فیلم و عکس)

گروه توسعه دهنده فیل‌ریِل توضیح دادند که بازی‌های حوزه واقعیت مجازی از جمله اسکای‌ریم یا بیت سابر می توانند به خوبی با این ماسک چند حسگری سازگار شوند و توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود افزونه‌های خود را برای فیل‌ریل مورد استفاده قرار دهند. ماسک فیل‌ریل برای فیلم‌های سه بعدی و ۳۶۰ درجه‌ای نیز مناسب است و و همچنین حالت ویژه‌ای که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است امکان ریلکس کردن و مراقبه را هم فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا