کت هوشمند گوگل گوشی شما را گُم نمی‌کند (+فیلم و عکس)

شرکت تولید لباس “لی‌وایز”‌(Levi’s) و “گوگل” کت هوشمندی توسعه داده‌اند که دور شدن کاربر از تلفن همراه را به آن هشدار می‌دهد.

موبنا – این کت هوشمند که با کمک گوگل طراحی شده از پارچه‌های با تکنولوژی بالا برای اتصال به گوشی‌های هوشمند ساخته شده است.
کاربران با لمس برچسبی که بر روی این کت قرار دارد می‌توانند آن را به تلفن خود متصل کنند و از راه دور از تلفن خود استفاده کنند.

کاربران با لمس کردن بر چسب فوق که بر روی آستین قرار دارد، می‌توانند یک آهنگ را متوقف کرده و یا آهنگ دیگری را پخش کنند. آنها همچنین می‌توانند از نقشه گوگل بدون استفاده از تلفن خود استفاده کنند.

در حال حاضر با بروزرسانی جدید اگر از یک حد مشخصی از تلفن خود دور شوید، این کت هوشمند توسط برنامه‌ای به نام “Always Together ” به کاربران با فلاش زدن و ارتعاش به کاربر هشدار می‌دهد. البته لازم به ذکر است این ارتعاش‌ها توسط برچسبی که بر روی کت قرار دارد، انجام می‌پذیرد.
قیمت این کت کتان ۳۵۰ دلار(۲۸۶ پوند) است. نام این محصول “Jacket Trucker Truck” می‌باشد و برای افرادی طراحی شده که بیشتر روز در حال رفتن به مکان‌های مختلف هستند و زمانی برای چک کردن تلفن همراه خود ندارند.

کت هوشمند گوگل گوشی شما را گُم نمی‌کند (+فیلم و عکس)

این اولین محصول تجاری است که توسط یک تیم کوچک از شرکت گوگل موسوم به “فناوری و پروژه‌های پیشرفته”(Advanced Technology and Projects) ساخته شده است. این تیم از فناوری الیاف “Jacquard” برای ایجاد ابزارهای هوشمندی که به دستگاه‌های الکترونیکی متصل می‌شود، استفاده می‌کند. الیاف Jacquard همانند الیاف سنتی هستند و تنها عملکرد آنها با یکدیگر تفاوت دارد.

کت هوشمند گوگل گوشی شما را گُم نمی‌کند (+فیلم و عکس)

برچسب مذکور به اندازه یک دکمه است، الیاف رسانا کت را به یک دستگاه الکترونیکی متصل می‌کند. داده‌ها را می‌توان به صورت بی‌سیم به گوشی‌های هوشمند و یا دستگاه‌های دیگر ارسال کرد و انجام کارهایی مانند برقراری تماس تلفنی و یا ارسال پیام تنها با لمس پارچه صورت می‌گیرد.
کت مذکور از هفته آینده در وبسایت لی‌وایز و برخی فروشگاه لی‌وایز در دسترس خواهد بود.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا