تفاهم نامه مشترک بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی سمنان و آستان قدس رضوی منعقد شد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، انعقاد تفاهم نامه مشترک سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان با آستان قدس رضوی را گامی موثر برای تقویت و رشد کسب و کارهای نوپا در استان دانست .

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، مسعود میررضایی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان در دومین جلسه کارشناسی ستاد راهبری توسعه و رونق فضای کسب و کار حوزه فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات زمینه ساز ایجاد و رشد بسیاری از کسب و کارهای نوین است خواستار دعوت از شرکت های این حوزه و دستگاههای ذیربط شد و خاطرنشان کرد: تعیین راهکارهای کارشناسی و تصویب آن در ستاد موجب ایجاد تغییر و تحولات مهمی در جهت رونق کسب و کارهای نوین در این استان می شود .
وی تعاملات بین دستگاهی و حمایت های مجریان و حامیانی از جمله وزارت ارتباطات، پارکهای علم و فناوری، وزارت کار، آستان قدس رضوی و غیره را چاره ساز بسیاری از مشکلات حوزه فاوا بخصوص نخبگان درسطح استان دانست و افزود: تامین اعتبارات لازم و ایجاد فضای کار اشتراکی کمک شایانی به حل مسایل اقتصادی در این حوزه می کند .
در ادامه نماینده آستان قدس رضوی به ارائه توضیحاتی در خصوص چگونگی اعطای تسهیلات به طرح ها و ایده های کارشناسی شده و اشتغال زا درسطح استان پرداخت و اظهار کرد : در پلن اول تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ۲تا۳ درصد به استارتاپ ها و حوزه it اختصاص داشته که پرداخت اقساط آن از تنفس ۶ماهه برخوردار است .
وی برنامه حمایتی آستان قدس را برای کلیه استانهای کشور دانست و با اشاره به پرداخت تسهیلات به ۲۷ طرح کارآفرین ، از استان سمنان بعنوان پایلوت در این زمینه یاد کرد و افزود : انجام طرحهای با اعتبار اجرایی و موفقیت بالاتر نیازمند مشارکت آستان بوده و سقف ارایه تسهیلات در این طرحها باز است .
در ادامه هریک از حاضرین جلسه به بیان نظرات و دیدگاههای خود در این حوزه پرداختند و مقرر شد هر یک از دستگاه ها و شرکت های حوزه فاوا، درخواستها و طرحهای پیشنهادی و اشتغال محور خود را به اداره کل ictاستان ارسال ، تا نمایندگی آستان قدس رضوی در استان پیگیری لازم را در خصوص ارایه کمک ها و تسهیلات لازم برای اجرای این طرح ها داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا