اسکوتری که بدون کمک روی پای خود می‌ایستد (+عکس)

این اسکوتر برقی با همه جزییات و بخش‌های مختلفی که برای آن در نظر گرفته شده است ۴۱ کیلوگرم وزن دارد و البته می‌تواند افراد را تا وزن ۱۱۳ کیلوگرم با خود حمل کند.

موبنا – در حالی که رکاب زدن و دوچرخه‌سواری برای بعضی از افراد خسته کننده و دشوار به نظر می‌رسد، اسکوترهای برقی کار را برای آنها آسان کرده‌اند. شرکت آمریکایی «ناتان آلِن» که دفتر مرکزی آن در شهر کالیفرنیا واقع شده است و در حوزه تولید اسکیت، دوچرخه و محصولاتی از این دست فعالیت می‌کند یک گام جلوتر رفته و یک اسکوتور تاشو با ظاهر کاملا متفاوت ارایه کرده است که بدون کمک گرفتن از جک یا هرگونه ابزار اضافی می‌تواند روی دو چرخ خود بایستد.

این اسکوتر برقی که هم اکنون مدل اولیه آن ساخته شده است «استاتور» نام دارد که چارچوب فولادی را با رنگ پودری ویژه شامل می‌شود و برای آن فقط در یک سمت دسته کنترلی به عنوان فرمان در نظر گرفته شده است که از آن برای شارژ منبع انرژی هم استفاده می‌شود. موتور این اسکوتر ۱۰۰۰ واتی است که باعث می‌شود این وسیله نقلیه با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

اسکوتری که بدون کمک روی پای خود می‌ایستد (+عکس)

منبع انرژی این اسکوتر در دو مدل ارایه شده است که خریدار می‌تواند یکی از آنها را انتخاب کند. باتری لیتیوم یونی در دو مدل ۱۰ یا ۲۰ آپلی با توان ۴۸ ولت در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و محل قرار گرفتن آن زیر پای شخصی است که سوار اسکوتر می‌شود و شرکت سازنده می‌گوید اگر اسکوتر به مدت ۴ ساعت به انرژی الکتریسیته متصل باشد، مدل اول معادل ۱۶ کیلومتر و مدل دوم معادل ۳۲ کیلومتر می تواند حرکت کند.

این اسکوتر برقی با همه جزییات و بخش‌های مختلفی که برای آن در نظر گرفته شده است ۴۱ کیلوگرم وزن دارد و البته می‌تواند افراد را تا وزن ۱۱۳ کیلوگرم با خود حمل کند. برای این محصول قابلیت‌های دیگری هم در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می‌توان به ترمز دیسکی هیدرولیکی جلو، توانایی خاموش/روشن شدن از طریق یک کلید استاندارد یا برچسب بی‌سیم RFID، و سه قابلیت تنظیم انرژی برای حرکت در سطوح مختلف اشاره کرد.

اسکوتری که بدون کمک روی پای خود می‌ایستد (+عکس)

لوازم  جانبی اختیاری که برای این اسکوتر متفاوت ارایه شده عبارتند از گلگیرهای ویژه جلو و عقب، صندلی تاشو، چراغ‌های ال‌ای‌دی، و شارژر پرسرعت که می‌تواند ظرف ۱.۲ ساعت باتری اسکوتر را به طور کامل شارژ کند.

شرکت سازنده هنوز توضیح نداده است که این اسکوتر برقی چگونه می‌تواند بدون هرگونه کمک روی دو چرخ خود بایستد و تعادل خود را برقرار سازد. با این توضیحات هنوز به درستی مشخص نیست که این اسکوتر سیستم ژیروسکوپ داخلی دارد یا به دلیل ضخامت لاستیک قادر به ایستادن است. ولی در مجموع باید توجه داشت که این محصول می‌تواند بدون هرگونه کمک و ابزار اضافی در تمامی شرایط تعادل خود را برقرار سازد.

این طور که پیش‌بینی شده است، اسکوتر برقی «استاتور» به زودی به کمپین کیکستارتر می‌رود تا توسعه داده شود و به تولید انبوه برسد. هنوز قیمت نهایی و زمان ورود این محصول به بازار مشخص نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا