همه آنچه که باید در مورد نخستین شاسی بلند فِراری بدانید (+عکس)

فراری محصول جدید خود را به عنوان پرسرعت‌ترین شاسی‌ بلند موجود در جهان عرضه می‌کند و این مسئله به آن معنی خواهد بود که خودروی جدید از نظر قدرت و کارایی از «لامبورگینی اوروس» هم توانمندتر است.

موبنا – «فِراری» از بزرگترین کارخانه‌های خودروسازی اسپورت و لوکس محسوب می‌شود و با وجود اینکه هرساله تعداد کمی اتومبیل روانه بازار می‌کند، به واسطه بهره‌مندی از آخرین فناوری‌ها در طراحی و ساخت همچنان مورد توجه مردم قرار دارد. این شرکت ایتالیایی هم اکنون به این نتیجه رسیده است که نخستین اتومبیل شاسی بلند خود را با موتور هیبریدی ۸ سیلندر روانه بازار کند و پیش‌بینی می‌شود فروش این خودرو بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی آغاز شود.

«سرجو مارچونه» مدیرعامل شرکت فِراری اندکی از اطلاعات این شاسی بلند لوکس را منتشر کرده و در آخرین صحبت‌های خود اظهار داشته است که مهندسان آنها در حال توسعه این خودرو هستند. قرار است این محصول با اتومبیل لوکس و شاسی بلند «لامبورگینی اوروس» رقابت کند.

همه آنچه که باید در مورد نخستین شاسی بلند فِراری بدانید (+عکس)

آقای مارچونه در آخرین اقدام خود در جریان برگزاری «نمایشگاه بین‌المللی موتور شو ۲۰۱۸ ژنو» یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد و طی آن گفت: «به طور واضح و صریح می‌گویم که در نظر داریم دنیای اتومبیل‌های برقی را به طور کامل متحول کنیم. ما در نظر داریم خودروهای برقی را مبنای محصولات آتی خود قرار دهیم».

او در ادامه توضیح داد:‌ «سیستم هیبریدی که برای این خودرو در نظر گرفته شده است “لا-فِراری” نام دارد و یک قابلیت کارآمد محسوب می‌شود که به موتور اتومبیل اضافه خواهد شد. برای ساخت مدل هیبریدی بعدی، من فکر می‌کنم می‌بایست طراحی‌های سنتی خود را دنبال کنیم تا همچنان اثرگذار باشیم. زیرا این اتومبیل ضمن تفاوت در موتور، قرار است یکی از اعضای خانواده فِراری باشد. تا سال ۲۰۱۹ میلادی نفس‌ها را در سینه حبس کنید تا از نزدیک با این محصول آشنا شوید».

علاوه بر این، مرکز خبری پیور-پرفورمنس یک تصویر ویدیویی منتشر کرده است که در آن تست‌های صورت گرفته روی «فِراری ۴۸۸» نشان داده می شود و همان طور که آقای مارچونه گفته است، شاسی بلند جدید از این محصول الهام می‌گیرد. این تست‌ها در پیست «فیورانو» شرکت فِراری انجام شده است. منابع آگاه داخلی نیز خبر داده‌اند که از هم اکنون تا زمان رونمایی رسمی از نخستین موتور هیبریدی V8 فِراری حدود یک سال باقی مانده است و نخستین شاسی بلند این شرکت هم با موتور مذکور روانه خیابان‌ها می‌شود.

همه آنچه که باید در مورد نخستین شاسی بلند فِراری بدانید (+عکس)

مدیرعامل شرکت فِراری ژانویه امسال در جریان برگزاری «نمایشگاه بین‌المللی دِترویت» اعلام کرد محصول جدید خود را به عنوان پرسرعت‌ترین شاسی‌ بلند موجود در جهان عرضه می‌کند و این مسئله به آن معنی خواهد بود که خودروی جدید از نظر قدرت و کارایی از «لامبورگینی اوروس» هم توانمندتر است. اتومبیل شاسی بلند «لامبورگینی اوروس» با حداکثر سرعت ۳۰۴ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند و بنابراین می‌توان نتیجه گرفت شاسی بلند فِراری سریع‌تر و قدرتمندتر است.

جزییات اتومبیل آفرود فِراری هنوز به طور دقیق منتشر نشده است. با این وجود منابع آگاه اعلام کردند که فِراری تصمیم دارد موتور این اتومبیل را در قسمت جلوی آن قرار دهد و البته این موتور روی یک شاسی بلندتر و بزرگتر به کار گرفته می‌شود.

مارچونه تابستان گذشته به کارشناسان گفته بود: «بالاخره زمان تولید خودروی شاسی بلند فرا می‌رسد و سرانجام چنین محصولی با استایل فِراری روانه بازار می‌شود». او طی این صحبت‌ها گفته بود که در فصل دوم سال ۲۰۱۷ میلادی میزان سود شرکت خودروسازی فِراری را ۲۴ درصد افزایش داده است. او همچنین توضیح داده بود: «بازار پیش روی ما بسیار بزرگ است و فرصت‌های بیشماری در آن وجود دارد. مشتریان ما تمایل دارند رانندگی با فِراری را در قالب یک اتومبیل شاسی بلند هم تجربه کنند و این برند تصمیم دارد به نیاز همه مشتریان خود پاسخ گوید».

برخی منابع آگاه نیز گزارش دادند که فِراری برای ساخت نخستین اتومبیل شاسی بلند خود برنامه پنج ساله در نظر گرفته است تا محصول نهایی در سال ۲۰۲۲ میلادی وارد بازار شود. با این وجود احتمال می‌رود فِراری برای نخستین بار بخش‌هایی از این محصول را در بهار ۲۰۱۸ معرفی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا