جنگجوی بیابانی فورد معرفی شد: «رِنجر رَپتور» (+عکس)

این خودروی شاسی‌بلند اسپورت در سری اتومبیل‌های «رنجر» اندازه متوسط دارد و همین نکته قابلیت کنترل بهتر و بیشتر را به راننده می‌دهد، شکل زیبای «رَپتور» بزرگتر برای آن در نظر گرفته شده است.

موبنا – در هفته‌های اخیر شایعات فراوان در مورد «فورد رنجر رَپتور» منتشر شد و بالاخره انتظارها به سر رسید تا به صورت رسمی از این خودرو رونمایی شود. البته باید گفت بر خلاف آنچه که تصور می‌شد، این تراک نسبت به «اف-۱۵۰ رَپتور» اندازه کوچک‌تری دارد و امکانات بیشتری را شامل می‌شود. این خودروی شاسی‌بلند اسپورت در سری اتومبیل‌های «رنجر» اندازه متوسط دارد و همین نکته قابلیت کنترل بهتر و بیشتر را به راننده می‌دهد، شکل زیبای «رَپتور» بزرگتر برای آن در نظر گرفته شده است و در مجموع می‌توان گفت در یک اتومبیل کوچک‌تر، امکانات بیشتری در اختیار خواهید داشت.

در قسمت جلوپنجره لوگوی «فورد» را می‌بینید که بسیار بزرگ تعبیه شده و همه این فضا را به خود اختصاص داده است و از قسمت زیر هم قاب سپر آن را احاطه کرده است. چراغ‌های جلو بزرگ در نظر گرفته‌ شده‌اند و لامپ‌های LED را شامل می‌شوند تا تاریک‌ترین و مه‌آلودترین فضاها را هم روشن کنند. این نوع طراحی باعث می‌شود تا مقاومت هوا برای ورود به بدنه به حداقل برسد. جلوپنجره از نوعی ماده کامپوزیتی ساخته شده است تا برای مقاومت بیشتر در برابر ورود شن و ماسه‌ها به خوبی عمل کند که در زمان خروج خودرو از جاده و حرکت در بیابان این تکنیک بسیار کارآمد خواهد بود.

جنگجوی بیابانی فورد معرفی شد: «رِنجر رَپتور» (+عکس)

تمامی ابعداد بیرونی خودرو و فاصله بین محورها بر اساس استاندارد سری خودروهای «رنجر» طراحی شده است. ارتفاع این خودرو از سطح زمین ۱۸۸ سانتی‌متر، عرض آن ۲۱۸.۵ سانتی‌متر و طول آن هم ۵۴۰ سانتی‌متر است. کف خودرو از سطح زمین ۲۸ سانتی متر فاصله دارد و از دیگر استانداردهایی که برای آن در نظر گرفته شده است می‌توان به زاویه دید ۳۲.۵ درجه، زاویه پانوراما ۲۴ درجه و زاویه خروجی ۲۴ درجه اشاره کرد که برای تراک‌های شاسی‌بلند بهترین حالت محسوب می‌شود.

جنگجوی بیابانی فورد معرفی شد: «رِنجر رَپتور» (+عکس)

اتاق این تراک با ورق‌های ویژه بسیار مقاوم آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است که در مقابل برخورد احتمالی ذرات شن و ماسه بسیار مقاوم است و همچنین حرکت خودرو را در محل‌های برفی یا گِلی آسان می‌کند. طراحی بخش پشتی تراک هم به گونه‌ای است که اگر از قسمت پشت به آن ضربه وارد شود مشکلی به وجود نمی‌آید. شرکت فورد همه بخش‌های اتاق را با نوعی ماده خاص پوشش داده است تا در مقابل ضربات محکم هم مقاوم باشد و زمانی که رنگ خودرو خراشیده می‌شود، حالت ناخوشایند نداشته باشد.

جنگجوی بیابانی فورد معرفی شد: «رِنجر رَپتور» (+عکس)

در قسمت پشت بدنه یک سپر با طراحی جدید و نوار دوار یکپارچه به همراه دو قلاب در دو طرف در نظر گرفته شده است که این دو قلاب توان کشیدن تا وزن ۳.۸ تن را تحمل می‌کنند. حسگرهای هوشمند هم داخل سپر قرار گرفته‌اند و تا اطلاعات لازم از قسمت پشت بدنه به صورت لحظه به لحظه در اختیار راننده قرار گیرد. البته باید توجه داشت خودروی «رنجر رَپتور» در مجموع برای حمل بار تا ۱۳ هزار کیلوگرم طراحی شده است.

جنگجوی بیابانی فورد معرفی شد: «رِنجر رَپتور» (+عکس)

بر خلاف مدل‌های قبلی، زیر کاپوت خودرو هیچ موتور گازی دیده نمی‌شود. در عوض شرکت فورد یک موتور ۲.۰ لیتری دو توربوی دیزلی با ۲۱۰ اسب بخار و ۳۶۹ پوند-فوت برای آن در نظر گرفته است. گشتاور دو موتور توربوی کوچکتر و فشار آن به مراتب بالاتر است تا اندازه کوچکتر بدنه نسبت به مدل قبلی توان بیشتری داشته باشد. به واسطه دریچه‌های عبوری داخلی، موتور می‌تواند هر دو سیستم توربو را در هنگام حرکت با سرعت کم استفاده کند.

جنگجوی بیابانی فورد معرفی شد: «رِنجر رَپتور» (+عکس)

داخل خودرو به گونه‌ای طراحی شده است که اگر آن را ببینید هرگز تصور نمی‌کنید بر یک جنگجوی بیابانی سوار شده‌اید. شکل صندلی‌ها نسبت به مدل قبلی ارتقا یافته است و طراحی ویژه آنها از تکان‌های شدید سرنشین در هنگام حرکت در مسیرهای بیابانی جلوگیری می‌کند. روکش چرمی و دوخت‌های آبی از مشخصه‌های اصلی صندلی‌ها محسوب می‌شود و دنده منیزیومی و فرمان چرمی هم رانندگی را برای راننده خوشایندتر می‌کند. برای این خودرو یک سیستم مسیریابی هوشمند در نظر گرفته شده است که دو حالت مختلف دارد و هنگام رانندگی در جاده آسفالت و رانندگی در مسیرهای بیابانی به صورت متفاوت راننده را هدایت می‌کند.

جنگجوی بیابانی فورد معرفی شد: «رِنجر رَپتور» (+عکس)

شرکت فورد تایید کرده است که فعلا رنجرهای قبلی وارد بازار آمریکا می‌شوند و علاقمندان برای خرید «رنجر رپتور» می‌بایست منتظر بمانند. هنوز زمان مشخص برای عرضه این خودرو اعلام نشده است و با این وجود ایالات متحده و آسیا پسیفیک نخستین بازارهایی محسوب می‌شوند که «رنجر رپتور» وارد آنها می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا