هوش مصنوعی حرف زدن انسانها با حیوانات را ممکن می کند (+فیلم)

جانورشناسان از مدتها پیش می دانند که هر یک از اصواتی که توسط حیوانات مختلف از دهانشان خارج می شود، معنا و مفهومی خاص دارد. ولی درک آنها برای دانشمندان ساده نبوده است.

موبنا – پژوهشگران دانشگاه آریزونای شمالی با صرف سی سال وقت و مطالعه دقیق رفتار گونه های مختلف جانوری یک شرکت نوپا به نام Zoolingua تاسیس کرده اند که قصد دارد یک سیستم هوش مصنوعی برای درک زبان حیوانات ابداع کند.
این محققان معتقدند حیوانات زبان ارتباطی خاص خودشان را دارند و می توان این زبان ها را درک کرد. در گام اول این گروه از محققان سیستم هوش مصنوعی خاصی برای درک زبان سگ ها تولید خواهند کرد و پس از آن با افزایش توانمندی های این سیستم می توان از آن برای درک زبان گربه ها، اسب ها، بزها، خوک ها و حتی حیوانات وحشی استفاده کرد.
محققان فعلا در تلاش برای طراحی الگوریتم درک زبان سگ های پریری هستند. علت آن است که این نژاد از سگ از زبان ارتباطی پیچیده ای استفاده می کند که با استفاده از آن می توان شرایط مختلف اعم از حضور افراد مزاحم تا رنگ لباس افراد دیگر را بیان کرد.

بعد از تکمیل این الگوریتم، اطلاعات به دست آمده با همکاری مهندسان علوم رایانه به طراحی یک دستگاه ترجمه زبان سگ منجر خواهد شد. این دستگاه پس از تکمیل نه تنها قادر به درک معنای پارس سگ ها و دیگر اصوات خارج شده از دهان آنها خواهد بود. بلکه می تواند زبان بدن سگ ها و مفهوم غرغرها و دیگر اصوات آنها را با استفاده از هوش مصنوعی خود درک کند و ترجمه انگلیسی آن را بیان کند.
محققان می گویند تکمیل این سیستم هوش مصنوعی بسته به میزان بودجه دریافتی به دو الی پنج سال زمان نیاز دارد.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا