خروج کاربران از خدمات یاهو در پی افشای رخنه امنیتی

موبنا – پس از اینکه یاهو پنج شنبه گذشته افشا کرد هکرها کلمات عبور رمزنگاری شده و اطلاعات شخصی بیش از ۵۰۰ میلیون حساب را در سال ۲۰۱۴ به سرقت برده اند، هزاران کاربر در شبکه‌های اجتماعی از اینکه این شرکت اینترنتی پس از دو سال این رخنه امنیتی را فاش کرده است، خشمشان را …

موبنا – پس از اینکه یاهو پنج شنبه گذشته افشا کرد هکرها کلمات عبور رمزنگاری شده و اطلاعات شخصی بیش از ۵۰۰ میلیون حساب را در سال ۲۰۱۴ به سرقت برده اند، هزاران کاربر در شبکه‌های اجتماعی از اینکه این شرکت اینترنتی پس از دو سال این رخنه امنیتی را فاش کرده است، خشمشان را ابراز کردند.

کاربران متعددی اعلام کردند اکانتهای یاهو را می بندند و حتی بعضی عنوان کردند استفاده از خدمات یاهو را برای همیشه کنار می گذارند.

به دلیل گستردگی ابعاد رخنه امنیتی در یاهو و به دلیل اینکه کاربران اغلب کلمات عبور و پاسخهای امنیتی را در خدمات متعدد استفاده می کنند، کارشناسان امنیت سایبری هشدار دادند پیامدهای این هک ممکن است در سراسر اینترنت منعکس شود.

در همین راستا کاربران متعدد اعلام کردند تلاش می کنند علاوه بر یاهو، اطلاعات ورود به اکانتهای اینترنتی متعدد را که کلمه عبور مشابهی داشتند، تغییر دهند. حسابها در بانکها، خرده فروشی‌ها و بخشهای دیگر آسیب پذیر هستند.

نگرانی نسبت به این حمله هکری در واشنگتن هم انعکاس یافت و مارک وارنر، سناتور دموکرات اظهار کرد رخنه امنیتی در یاهو مسئله بسیار جدی بوده و قرار است یاهو هفته آینده درباره جزییات این حمله به وی توضیح دهد.

یاهو اعلام کرده است معتقد است این رخنه از سوی هکرهای تحت حمایت یک دولت انجام شده است.

اف بی آی به کارمندانش درباره حسابهای شخصی یاهو توصیه ای نکرده است اما شرکتهای انگلیسی بریتیش تلکام (گروه بی تی) و اسکای که از یاهو برای میزبانی ایمیل برای بعضی از مشترکان پهنای باندشان استفاده می کنند، اعلام کردند با کاربرانشان در این باره مکاتبه کرده اند.

یاهو از کاربرانش خواست کلمه عبور و پرسشهای امنیتی را تغییر دهند اما بعضی از کاربران گفته اند ترجیح می دهند اکانتهایشان را رها کنند زیرا به ندرت از آنها استفاده می کنند.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت در سالهای اخیر کاربر، ترافیک و درآمدش را از دست داده و تابستان امسال موافقت کرد فعالیت اصلی خود را به مبلغ ۴.۸ میلیارد دلار به شرکت وریزون واگذار کند.

حمله هک عظیمی که به یاهو صورت گرفته است، یکی از بزرگترین سرقتهای اطلاعات شخصی کاربران اینترنت در تاریخ به شمار می رود.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا