موگرینی وارد تهران شد

موبنا – فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد روز شنبه وارد تهران شد. فدریکا موگرینی که برای انجام سفری یک‌روزه به تهران سفر کرده است بامداد روز شنبه وارد تهران شد. او قرار است صبح امروز در ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو …

موبنا – فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد روز شنبه وارد تهران شد.

فدریکا موگرینی که برای انجام سفری یک‌روزه به تهران سفر کرده است بامداد روز شنبه وارد تهران شد.

او قرار است صبح امروز در ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کند.

او همچنین امروز با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و رایزنی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

موگرینی را در سفر به تهران هفت کمیسیونر اتحادیه اروپا همراهی می‌کنند و بر اساس آنچه که تاکنون مطرح شده علاوه بر رایزنی در مورد گسترش روابط تجاری بین ایران و اتحادیه اروپا و رفع موانع موجود صحبت در ارتباط با ایجاد دفتر از سوی این اتحادیه در تهران نیز یکی دیگر از موارد رایزنی مقامات دو طرف خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود در جریان این سفر یک بیانیه عمومی بین موگرینی و ظریف به امضا برسد و همچنین احتمالاً چند توافقنامه دیگر نیز به خصوص در حوزه نفت و انرژی به امضای مقامات دو طرف خواهد رسید.

موگرینی امروز تهران را ترک خواهد کرد ولی تعدادی از کمیسیونرهای همراه وی برای انجام رایزنی‌های بیشتر با همتایان ایرانی خود در تهران خواهند ماند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا