اینترنت اشیا بازار امنیت را در دنیای آی‌تی پررونق کرد

موبنا – افزایش استفاده از خدمات اینترنت اشیا موجب بیشتر شدن نگرانی های امنیتی و به تبع آن توسل فراگیرتر به فناوری‌ها و خدمات امنیتی برای مقابله با هکرها و کلاهبرداران اینترنتی شده است. مطالعه ای که در این زمینه توسط MarketResearchReports.biz انجام شده نشان می دهد که رشد سالانه این بازار در سال ۲۰۱۷ …

موبنا – افزایش استفاده از خدمات اینترنت اشیا موجب بیشتر شدن نگرانی های امنیتی و به تبع آن توسل فراگیرتر به فناوری‌ها و خدمات امنیتی برای مقابله با هکرها و کلاهبرداران اینترنتی شده است.

مطالعه ای که در این زمینه توسط MarketResearchReports.biz انجام شده نشان می دهد که رشد سالانه این بازار در سال ۲۰۱۷ به ۵۵ درصد خواهد رسید.

گسترش استفاده از شبکه های بی سیم و مخابراتی پرسرعت و اتصال بسیاری از اشیا و اقلام مورد استفاده انسان‌ها به اینترنت، تهدیداتی همچون سرقت اطلاعات، نفوذ به سیستم ها و … را افزایش داده و تشدید پیچیدگی این حملات ضرورت ارتقای تمهیدات امنیتی را بیشتر کرده است.

در گزارش یاد شده با عنوان بازار جهانی امنیت اینترنت اشیا از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ چشم انداز این بازار و نگرانی های امنیتی موجود توصیف شده است. در بخشی از این گزارش آمده است: با افزایش تبادل داده های دیجیتال میان افراد و دولت ها وشرکت ها از طریق وسایل مختلف الکترونیک، ایمن سازی آنها در برابر هکرها ضرورت دارد و باید قوانین و مقررات تازه ای هم در این زمینه وضع شود.

اتصال گسترده ابزار گوناگون در دنیای اینترنت اشیا باعث می شود حتی در صورت امنیت بالای ابزار مورد استفاده یک کاربر بی دقتی دیگر کاربران در این زمینه باز هم خطرساز شود. از جمله مهم ترین بخش های درخطر در چنین شرایطی می توان به حمل و نقل و انرژی اشاره کرد.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا