زمان راه اندازی سرویس” IP-TV “هنوز مشخص نیست

وی که خواست نامش فاش نشود در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: در حال حاضر زمان بندی دقیقی برای ارائه پخش برنامه‌های تلویزیونی  برای مشترکان از طریق زیرساخت باند وسیع و توسط پروتکل اینترنت با به اصطلاح “IP-TV ” وجود ندارد.وی افزود: “IP-TV ” یک سرویس جدید است و هرگونه …

وی که خواست نامش فاش نشود در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: در حال حاضر زمان بندی دقیقی برای ارائه پخش برنامه‌های تلویزیونی  برای مشترکان از طریق زیرساخت باند وسیع و توسط پروتکل اینترنت با به اصطلاح “IP-TV ” وجود ندارد.
وی افزود: “IP-TV ” یک سرویس جدید است و هرگونه تصمیم گیری برای ارائه این سرویس در اختیار صدا وسیما قرار دارد.
به گزارش موبنا، عکس العمل زود هنگام چینی ها برای سیطره بر بازار کشور ، مسئولان را به این فکر وا داشت که به ارائه پخش برنامه‌های تلویزیونی  برای مشترکان از طریق زیرساخت باند وسیع و توسط پروتکل اینترنت که به اصطلاح “IP-TV ” گفته می‌شود بپردازند.
شنیده ها حاکی از آن است که سازمان صدا و سیما تلاش برای راه اندازی IP-TV را در کشور آغاز کرده و حتی گفته می شود قراردادی با رقم ۲۰ میلیارد تومان با یکی از شرکت های زیرمجموعه خود در حوزه دیجیتال منعقد کرده تا این پروژه را به سرانجام برساند.
در همین حال شرکت مخابرات ایران نیز درصدد تهیز زیرساخت های لازم است و طبق آخرین اظهارات مسوولان مخابراتی کشور ، آمادگی برای عرضه این سرویس وجود دارد.
امروزه، بسیاری از سرویس ‌دهندگان باند وسیع ارائه سرویس‌های تلویزیونی را روی شبکه‌های IP آغاز کرده‌اند و این سرویس در حالی در آستانه فراگیر شدن است که گسترش زیرساخت‌های باند وسیع و شبکه‌های مبتنی بر IP و فشار بازار و رقابتی‌تر شدن فضا از یک سو و حرکت سرویس‌ها و تقاضای مشترکان به سمت همگرایی دیجیتالی از سوی دیگر به تسریع این روند دامن می‌زند.
در این میان IP-TV می‌تواند با بهره گیری از نقاط قوت و مزایای ذاتی خود ، نظیرآشنایی طولانی مدت مردم با تلویزیون و گسترش روزافزون شبکه‌های دسترسی باند وسیع به یکی از محبوبترین و گسترده ترین سرویس‌های عصر دیجیتال تبدیل شود که تا ارائه آن در کشور فرصت باقی است.
۱۲۹/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا