ادعای رقابتی بودن برای اپراتورهای تلفن همراه، زود است!

می ماند طفل نسل سومی ما که قرار است در بهمن متولد شود ومی خواهد حرف های بسیاری بزند و تحولی ایجاد کند.در دنیای پر شتاب و سرشار از تحول امروز ما، خاستگاه مشتریان هر روز رنگ تازه ای به خود می گیرد؛ حال سازمان ها با درک این حقیقت، ناگزیر باید با بکار گیری …

می ماند طفل نسل سومی ما که قرار است در بهمن متولد شود ومی خواهد حرف های بسیاری بزند و تحولی ایجاد کند.
در دنیای پر شتاب و سرشار از تحول امروز ما، خاستگاه مشتریان هر روز رنگ تازه ای به خود می گیرد؛ حال سازمان ها با درک این حقیقت، ناگزیر باید با بکار گیری نظام های نوین، به دنبال دستیابی به محصولاتی با کیفیت و در عین حال کم هزینه براساس سلایق مشتریان باشند.
اقتصاد جهانی ، مشتری را ضامن بقای سازمان می داند؛ از همین رو دیگر شرکت ها نمی توانند نسبت به انتظارات و خواسته های مشتریان بی تفاوت باشند.
با این تفاسیر ، و با توجه به این که مهم ترین هدف برای سازمان ها، جذب و حفظ مشتری است؛ این سوال مطرح می شود که تا چه اندازه اپراتورهای تلفن همراه به اصل مشتری مداری توجه نشان می دهند؛ در حالی که بخش اعظمی از بازگشت سرمایه شان، به دست مشتریانشان است؟ یا این که، اپراتور ها تا چه اندازه نسبت به خواسته های پنهان و نهان مشتریان خود حساسیت دارند؟

به گمانم ، بسیاری از ما شرایط بازار سیم کارت تلفن همراه را کاملا رقابتی می دانیم، دلایل مان نیز آشکار است، ابر اپراتور بورس باز شده، اپراتور دوم ، طرفداران متعصبی دارد و تالیا که سوار بر لاک پشت خود در میدان حاضر است.
می ماند طفل نسل سومی ما که قرار است در بهمن متولد شود و در بازار به گمان ما رقابتی، حرف های بسیاری بزند و تحولی ایجاد کند.
اما به اعتقاد یک استاد دانشگاه و مشاور در امور تبلیغات و بازاریابی، اپراتور های تلفن همراه هنوز چندان رقابتی نشده اند که نقاط متمایز خود را افزایش دهند.
دکتر کامران صحت در این خصوص می گوید: هنوز اپراتورها خطر رقابتی شدن را احساس نکرده اند، چرا که اگر آن ها احساس رقابتی شدن را درک کنند، قطعا راهکارهای بهتری برای عرصه خدمات خود خواهند اندیشید.
وی می افزاید: اپراتور ها دیگر از فروش محصولات خود سودی نخواهند برد، در واقع دیگر سود اپراتور ها در ارائه خدمات خلاصه می شود .
وی با بیان این که اپراتور ها بهتر است، رویکرد خود را به سمت عرصه خدمات متنوع سوق دهند، گفت: خدمات متفاوت و متمایز با کیفیت، کاهش هزینه ها و خلاقیت و نوآوری مقولاتی هستند که تضمین کننده سود اپراتور ها است.
این استاد بازاریابی و تبلیغات به اپراتور های تلفن همراه این توصیه را می کند تا نسبت به ایجاد نقاط متمایز کننده خود نسبت به سایر اپراتور ها حساسیت بیشتری نشان دهند و می افزاید: آن چه که در اپراتور های سایر کشور ها در شرایط رقابتی بودن بازار می بینیم تفاوت های آن ها است که هم در فروش محصول و هم در عرصه خدمات دیده می شود.
در این هیاهو ی اپراتور ها تلفن همراه ، می دانیم که اپراتور ها باید تاثیرات مثبتی در ذهن مشترکان خود بگذارند، تا بتوانند سود خود را افزایش دهند، اما تا چه اندازه رفتارهایشان بر مبنای مشتری مداری است؟

سارا کروبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا