سناریوی اسیدی برای ازدواج با پسر مورد علاقه

او که به اجبار با مرد دیگری ازدواج کرده بود، روی خودش اسید پاشید تا بتواند با پسر مورد علاقه خود ازدواج کند. پسر مورد علاقه این دختر نیز که اسید را تهیه کرده بود، در مقابل کارآگاهان ادعا کرد که برای ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش دست به چنین کاری زده است. ساعت ١٤ …

او که به اجبار با مرد دیگری ازدواج کرده بود، روی خودش اسید پاشید تا بتواند با پسر مورد علاقه خود ازدواج کند. پسر مورد علاقه این دختر نیز که اسید را تهیه کرده بود، در مقابل کارآگاهان ادعا کرد که برای ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش دست به چنین کاری زده است.
ساعت ١٤ روز ١٥ آذر ماه صدای فریادهای دختر جوان در داخل یکی از کوچه‌های فرعی خیابان بهمن‌یار نازی‌آباد مردم را وحشت‌زده کرد. فریادهای سوختم سوختم این دختر نشان می‌داد که او مورد یک حمله اسیدی قرار گرفته است. مردم بلافاصله موضوع را به اورژانس و بعد از آن هم به پلیس اطلاع دادند. چند دقیقه بعد ماموران کلانتری ١٣٠ نازی‌آباد راهی محل حادثه شدند و پیگیری این ماجرا را در دستور کار خود قرار دادند.
با حضور مأموران در محل مشخص شد که یک دختر ٢١ ساله مورد اسید‌پاشی قرار گرفته است. بنابراین بلافاصله موضوع به پلیس آگاهی و مرجع قضائی اعلام شد و به دستور سرپرست دادسرای امور جنایی پرونده با موضوع اسیدپاشی تشکیل و در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با حضور در محل اسیدپاشی تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق به کشف آثار اسید روی آسفالت زمین و همچنین یک بطری حاوی مقداری اسید در نزدیکی محل اسیدپاشی شدند. همزمان، تیم دیگری از کارآگاهان اداره شانزدهم در بیمارستان حاضر و به تحقیق از دختر جوان پرداختند که از ناحیه «سر» و «دست‌ها» مورد سوختگی ناشی از اسید قرار گرفته بود. این دختر جوان در اظهارات نخست خود مدعی شد که از سوی سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفیدرنگ مورد اسیدپاشی قرار گرفته است؛ اما در ادامه تحقیقات همه اظهاراتش در این خصوص را تکذیب کرد و راز عجیب این اسیدپاشی را فاش کرد. او به ماموران گفت که اسیدپاشی را خودش انجام داده است.
این دختر درباره انگیزه خود از این اسیدپاشی گفت: «از مدتی پیش و برخلاف میلم به عقد یکی از بستگان نزدیکمان درآمدم؛ اما من قصد زندگی با پسر مورد علاقه خود را داشتم. برای همین چندین بار از شوهرم خواستم تا از یکدیگر جدا شویم، اما او همچنان به زندگی با من اصرار داشت. همین باعث شد تا موضوع اسیدپاشی را با امیر در میان بگذارم. او ابتدا راضی به این کار نبود؛ اما با اصرار من قبول کرد تا اسید را برایم تهیه کند. درنهایت پس از تهیه اسید توسط امیر، در داخل کوچه اقدام به اسیدپاشی روی دست‌ها و سر خود کردم و پس از آن ادعا کردم که مورد اسیدپاشی قرار گرفته‌ام.»
با توجه به اظهارات این دختر در مورد تهیه اسید توسط پسر مورد علاقه‌اش، او به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران منتقل و تحقیقات از وی آغاز شد. امیر با تأیید آخرین اظهارات مهناز به کارآگاهان گفت:  «از حدود چند ماه پیش و قبل از ازدواج مهناز با یکی از بستگانش با او آشنا شده بودم؛ اما پس از گذشت چند ماه ناگهان متوجه شدم که او ازدواج کرده است؛ اما ادعا می‌کرد که علاقه‌ای به زندگی با همسرش ندارد. پس از مدتی مهناز موضوع اسیدپاشی روی خودش را مطرح کرد اما من مخالفت کردم. ولی مهناز همچنان اصرار بر این کار داشت و من هم به اصرار او مجبور شدم تا چند روز پیش از حادثه مقداری اسید خریداری کنم و در اختیار او قرار دهم. پس از آن دیگر خبری از او نداشتم تا این‌که چند ساعت پس از اسیدپاشی و از طریق تماس یکی از دوستانش به نام مریم متوجه شدم که او اقدام به اسیدپاشی کرده است.»
مریم نیز صبح دیروز در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران حاضر و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «از چندی پیش و در صحبت‌های خصوصی خود با مهناز اطلاع پیدا کردم که او علاقه‌ای به شوهرش ندارد. مهناز در صحبت‌هایش چندین‌بار گفته بود که قصد دارد تا به شیوه‌ای به خود آسیب بزند و هر بار من مخالفت می‌کردم».  این دختر با ادعای این‌که از موضوع تهیه اسید توسط امیر و طراحی اسیدپاشی هیچ اطلاعی نداشته است، به کارآگاهان گفت:  «زمان اسیدپاشی در تهران حضور نداشتم و پس از تماس خانواده مهناز از موضوع اطلاع پیدا کردم که بلافاصله با امیر تماس گرفتم تا او نیز در جریان موضوع قرار بگیرد و اصلا نمی‌دانستم که اسید توسط امیر تهیه شده و  مهناز خودش اقدام به اسیدپاشی کرده است.»
سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اشاره به این موضوع که دختر همچنان برای اقدامات درمانی در بیمارستان است، گفت: «در آخرین تحقیقات
به عمل آمده از امیر، این پسر ادعا کرد که مهناز برای جلب رضایت وی درخصوص تهیه اسید گفته که قصد دارد تا پس از اقدام به این کار از همسرش متارکه و با او ازدواج کند که با طرح این موضوع، او راضی به تهیه اسید شده است.»

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا