برخورد قانونی با آگهی دهندگان به شبکه های ماهواره ای

به گزارش خبرنگار موبنا، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بار دیگر به شهروندان ایرانی نسبت به همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور هشدار داد و این شبکه‌ها را ابزار رخنه فرهنگی نامید. حسین نوش‌آبادی گفت: ماده ١٠ قانون ممنوعیت تجهیزات ماهواره‌ای به صراحت دستگاه‌ها را مکلف کرده تا با افرادی که با شبکه‌های …

به گزارش خبرنگار موبنا، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بار دیگر به شهروندان ایرانی نسبت به همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور هشدار داد و این شبکه‌ها را ابزار رخنه فرهنگی نامید.
حسین نوش‌آبادی گفت: ماده ١٠ قانون ممنوعیت تجهیزات ماهواره‌ای به صراحت دستگاه‌ها را مکلف کرده تا با افرادی که با شبکه‌های ماهواره‌ای همکاری دارند، برخورد شود.ماده ١٣ این قانون نیز هر گونه ارسال آگهی برای این شبکه‌ها را ممنوع می‌کند.
به گفته وی، مصوبه شورای عالی قوانین و دستور‌العمل دولت برای هر گونه همکاری با شبکه‌های مجازات‌هایی منظور کرده و برای مثال در مورد ارسال آگهی‌ها، این مجازات تا مرحله لغو پروانه کالای تبلیغاتی پیش می‌رود.
در عین حال اواخر مهر ماه گزارش‌هایی درباره ممنوعیت فعالیت ۲۴ خواننده پاپ در ایران منتشر شد که عنوان می‌کرد دلیل این ممنوعیت همکاری آنها با سایت رادیو جوان و شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور است.
به گفته حسین نوش‌آبادی، وزارت ارشاد به همراه وزارت ارتباطات اساسا تمام آگهی‌ها، اخبار و گزارش‌های شبکه‌های ماهواره‌ای را رصد می‌کند تا چنان‌چه تخلفی صورت گرفته و محرز شود با آن برخورد کند.
وی در نهایت ابراز امیدواری کرده که روند کاهش همکاری‌ها با شبکه‌های ماهواره‌ای تدوام داشته باشد و افرادی که به گفته او به خاطر نا آگاهی مبادرت به مصاحبه یا ارسال خبر یا آگهی کرده‌اند، توجیه شوند.
بر اساس آماری که اردیبهشت سال جاری رئیس وقت صدا و سیما ایران ارائه داد، ۶۰ درصد مردم تهران و به‌طور متوسط ۴۰ درصد مردم کشور بیننده شبکه‌های ماهواره‌ای هستند.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا