دولت نبايد بنگاههای کوچک زودبازده را فراموش کند

موبنا – دولت نبايد بنگاه‌هاي کوچک و متوسط را فراموش کند چون همين بنگاه‌ها تنوع کالايي موردنياز مصرف‌کننده را تأمين مي‌کنند و فرصت‌هاي شغلي بي‌شماري را در جامعه پديد مي‌آورند. دکتر فاطمه نخعی عضو هیات علمی دانشگاه با بیان این مطلب گفت :طي سنوات گذشته و تشديد تحريم‌ها و آسيب‌هاي ناشي از رکود در بازار، …

موبنا – دولت نبايد بنگاه‌هاي کوچک و متوسط را فراموش کند چون همين بنگاه‌ها تنوع کالايي موردنياز مصرف‌کننده را تأمين مي‌کنند و فرصت‌هاي شغلي بي‌شماري را در جامعه پديد مي‌آورند.

دکتر فاطمه نخعی عضو هیات علمی دانشگاه با بیان این مطلب گفت :طي سنوات گذشته و تشديد تحريم‌ها و آسيب‌هاي ناشي از رکود در بازار، بنگاه‌ها براي بقاء به دريافت تسهيلات با سود بالا روي آورده كه به جهت طولاني شدن دوره ركود، منجر به زيان‌هاي سنگين اين بنگاه‌ها شده كه اين بنگاه‌ها نيازمند حمايت‌هاي بيشتري هستند.

وي با تاکيد بر آنکه سرمايه بنگاه‌هاي کوچک و متوسط را نبايد سوزاند ادامه داد: بنگاه‌هاي اقتصادي، سرمايه‌هاي اين جامعه هستند و براي ايجاد اين صنايع، هزينه‌هاي فراوان و زمان زيادي نيز صرف شده است که بنگاه‌هاي اقتصادي تشکيل شود، اما در طي سنوات گذشته و تشديد تحريم‌ها و آسيب‌هاي ناشي از رکود در بازار، بنگاه‌ها براي بقاء به دريافت تسهيلات با سود بالا روي آورده كه به جهت طولاني شدن دوره ركود منجر به زيان‌هاي سنگين اين بنگاه‌ها شده كه نيازمند حمايت‌هاي بيشتري هستند.

اين عضو هيات علمی دانشگاه با اشاره به اينکه مشکلات کشور يک‌شبه برطرف نمي‌شود افزود: مشکلات عديده‌اي که در بخش‌هاي مختلف اقتصادمان موجود است، يک‌شبه حل نمي‌شود، دولت نيز در حوزه اقتصادي داراي مشکلاتي ازجمله آسيب‌هاي متعدد ناشي از تحريم‌ها بر پيكره اقتصاد كشور در طي سال‌هاي گذشته شده است ضمن آنکه افت قيمت نفت و کاهش درآمدزايي دولت از طلاي سياه که قيمت آن از بالاي ۱۰۰دلار به زير ۵۰دلار رسيده است، فشار فراواني را به دولت وارد ساخته است، دولت خواهان تحميل فشار بر مردم نيست وليکن بايد امکاني را فراهم نمايد تا از تمامي ظرفيت‌هاي موجود در كشور براي خروج از اين شرايط ركودي استفاده شود .

نخعی افزود: بنابراين بايد گفت که دولت نمي‌خواهد در طرح خروج از رکود، از جيب ملت خرج کند زيرا مشکلات داخلي و خارجي فراواني پيرامون اقتصادمان وجود دارد که دولت با آن دست‌وپنجه نرم مي‌کند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: براي خروج از اين شرايط ضمن توجه به منافع ملي و پرهيز از نگاه بخشي، دولت بايد تصميمات سخت بگيرد و از منابع كشور استفاده بهينه نموده و با افزايش شفافيت، بهبود فضاي کسب‌وکار و با بسترسازي براي فعاليت بيشتر بخش خصوصي و جذب سرمايه‌گذار خارجي براي خروج از رکود گام بردارد .

۱۳۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا