به گرفتن سهمیه‌ها بسنده نمی‌کنم

زهرا نعمتی، کماندار معلول کشورمان که چند روز پیش با حضور در تیم ملی تیروکمان افراد سالم موفق شد در رقابت‌های قهرمانی آسیای تایلند ضمن کسب مدال نقره، سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ٢٠١٦ ریودوژانیرو را به دست آورد، روز گذشته نیز این افتخار را برای تیم ملی تیروکمان معلولان تکرار کرد. او این بار …

زهرا نعمتی، کماندار معلول کشورمان که چند روز پیش با حضور در تیم ملی تیروکمان افراد سالم موفق شد در رقابت‌های قهرمانی آسیای تایلند ضمن کسب مدال نقره، سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ٢٠١٦ ریودوژانیرو را به دست آورد، روز گذشته نیز این افتخار را برای تیم ملی تیروکمان معلولان تکرار کرد. او این بار نه‌تنها مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیایی معلولین را بر گردن آویخت بلکه برای دومین مرتبه سهمیه بازی‌های پارالمپیک را نیز کسب کرد.
زهرا نعمتی بعد از اینکه ١٠ روز پرفشار را پشت‌سر گذاشت تا به این دو موفقیت بزرگ برسد، به «شرق» می‌گوید: «واقعا روزهای خسته‌کننده‌ای داشتم. تمام فکر و تمرکزم این بود که بتوانم هر دو سهمیه را به دست آورم. من دیروز ١١ ساعت متوالی مسابقه دادم. خوشحالم با تمام سختی‌ها همه چیز به خیر و خوشی تمام شد. فدراسیون تیروکمان (افراد سالم) در این یک سال خیلی برای من زحمت کشید. این موفقیت را مدیون زحمات آنها و البته همسرم رهام شهابی‌پور هستم که حکم مربی را برایم داشت. مدالم را به همسرم تقدیم می‌کنم».
دارنده مدال طلای بازی‌های پارالمپیک ٢٠١٢ لندن حالا با گرفتن این دو سهمیه آن‌قدر با انگیزه شده که نوید روزهای خوبی را به ورزش ایران می‌دهد: «من به گرفتن این سهمیه‌ها بسنده نمی‌کنم. قطعا با انگیزه‌ای بیشتر از گذشته تمریناتم را تا بازی‌های المپیک و پارالمپیک ریو انجام خواهم داد. هرچند کار برای حضور در این دو رویداد بزرگ ورزش دنیا مشکل خواهد بود اما امیدوارم تا آن‌موقع اتفاقات خوبی رقم بخورد». نعمتی در حالی لقب پرافتخارترین بانوی ورزش ایران را به خود داده که اولین زنی است که توانسته در بازی‌های پارالمپیک به مدال طلا دست یابد. سال گذشته بود که مسئولان کمیته ملی المپیک از او خواستند تا به‌طور هم‌زمان به عضویت تیم ملی تیروکمان افراد سالم هم درآید تا شاید بتواند افتخارآفرینی خود در پارالمپیک لندن را برای کاروان ورزش ایران در المپیک ٢٠١٦ ریو هم تکرار کند.
اگرچه او در این مسیر، قدری با فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک به دلیل نارضایتی این دو نهاد از حضور در تیم ملی افراد سالم، دچار چالش شد اما خیلی زود توانست خواسته آنها را اجابت کند و جواز حضور در المپیک را به دست آورد.
بعد از اینکه نعمتی توانست سهمیه المپیک را بگیرد و توانایی او بار دیگر به ورزش ایران ثابت شد، محمود خسروی‌وفا، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک، حضور این کماندار را در رقابت‌های کسب سهمیه معلولان بلامانع اعلام کرد که در این میدان هم توانست بدرخشد.  حالا نعمتی می‌خواهد تا بازی‌های ریو تمریناتش در تیم ملی افراد سالم را ادامه دهد: «با موافقت شخص آقای خسروی‌وفا من دیگر مشکلی ندارم. ترجیح می‌دهم تا بازی‌های المپیک و پارالمپیک در تیم افراد سالم باشم و تمریناتم را با آنها ادامه دهم. چراکه اردوهای این تیم به‌طور مداوم است و مسابقات زیادی دارد. قطعا این موضوع می‌تواند به حضور هرچه‌بهترم در المپیک و پارالمپیک کمک کند». روز گذشته در ادامه رقابت‌های تیروکمان معلولان آسیا، انتخابی پارالمپیک ریو، مجید کاکوش، دیگر نماینده کماندار ایران نیز موفق شد در کلاس W١ کامپوند مردان ضمن کسب مدال طلا که اولین عنوان بین‌المللی او به حساب می‌آید، سهمیه حضور در بازی‌های پارالمپیک ٢٠١٦ را به دست آورد.
کاکوش بعد از کسب این موفقیت گفت: «حس خوبی دارم و از اینکه توانستم جواب زحماتم را بگیرم خدا را شکر می‌کنم. مسابقات بسیار فشرده بود اما به لطف خدا توانستم عملکرد خوبی داشته باشم و قهرمان شوم. این موفقیت را به همسر و دختر عزیزم تقدیم می‌کنم».

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا