مرکز پژوهش‌های مجلس: برنامه‌ای برای کاهش تعداد مراکز داده دولتی ارایه شود

به گزارش موبنا از سینا، این عمل فرصت به حداکثر رساندن بهره‌برداری از سرورها و کاهش تعداد دستگاه‌های مورد نیاز، صرفه‌جویی در انرژی و هزینه‌ها را به همراه خواهد داشت. دولت برای برطرف ساختن محدودیت‌‌ها به دنبال استفاده از خدمات ابری به عنوان یک راهکار در جهت کاهش انرژی مصرفی برای ارایه خدمات به شهروندان است. …

به گزارش موبنا از سینا، این عمل فرصت به حداکثر رساندن بهره‌برداری از سرورها و کاهش تعداد دستگاه‌های مورد نیاز، صرفه‌جویی در انرژی و هزینه‌ها را به همراه خواهد داشت.

دولت برای برطرف ساختن محدودیت‌‌ها به دنبال استفاده از خدمات ابری به عنوان یک راهکار در جهت کاهش انرژی مصرفی برای ارایه خدمات به شهروندان است.

طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، رایانش ابری می‌تواند از طریق طبقه‌بندی براساس دسترسی مشترک، برقراری امنیت و ایجاد شرایط دسترسی، تجمیع مراکزداده را ممکن سازد، در نتیجه دستیابی به صرفه‌جویی در انرژی و هزینه‌های اضافی را در برداشته باشد.

مراکز داده مصرف‌کنندگان بزرگی از منابع انرژی و خنک‌کننده‌ها به شمار می‌روند و دولت می‌تواند برای مدیریت انرژی مراکز داده، از یکسری از بهترین روش‌ها برای طراحی فیزیکی تاسیسات ودستگاه‌ها و نرم‌افزارهای به کار رفته شده استفاده کند و با اعمال این روش‌ها درتمام مراکز داده سازمان صرفه‌جویی در انرژی را ممکن سازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا